در حوزه های مختلف به قله نزدیک شدیم و جایگاه عالی و بلند علمی را به اذعان متولیان این حوزه ها در جهان کسب کرده ایم

استان قزوین قزوین

در حوزه های مختلف به قله نزدیک شدیم و جایگاه عالی و بلند علمی را به اذعان متولیان این حوزه ها در جهان کسب کرده ایم

رئیس پارک علم و فناوری قزوین صبح امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان قزوین گفت: باید گلوگاه های زنجیره ارزش را شناسایی کنیم و به زنجیره دانش بنیان متصل نماییم

 

 به گزارش و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان قزوین با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین،  طیب ملکی پور فرماندار قزوین، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، عبدیان رئی، به گزارش و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوینس اتاق بازرگانی قزوین، مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رؤسای دانشگاه های استان و مدیران حوزه صنعت در سالن علامه امینی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین در این مراسم بیان کرد: در حوزه های مختلف به قله نزدیک شدیم و جایگاه عالی و بلند علمی را به اذعان متولیان این حوزه ها در جهان کسب کرده ایم.

وی گفت: پارک علم و فناوری قزوین با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند برای اینکه دستاورد نخبگان را تبدیل به دستاورد بزرگتری کند، موثر باشد.

احمدی اظهار کرد: در سال ۸۹ در خصوص شرکت های فناور و موسسات دانش بنیان قانونی تصویب شد که براساس آن مزایا و امکاناتی که موجب شود این هسته ها رشد کنند، قانون گذاری شد و هر شرکتی که در پارک مستقر شود می تواند از این مزایا بهره مند گردد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین عنوان کرد: استفاده از امکانات، تسهیل ارتباط با نیروهای جوان دانشگاهی، استفاده از مزایای واحد‌های فناور در جوار یکدیگر، توسعه بازار، پشتیبانی دولت از دستگاه ها جهت توسعه تولیدات، حمایت از حضور در تورهای فناوری و نمایشگاه داخلی و خارجی بخشی از مزایایی است که پارکها در اختیار شرکت های فناور قرار می دهند.

وی افزود: در سال گذشته قانون جهش دانش بنیان تصویب شد اما نتوانستیم به خوبی از این قانون بهره مند شویم. از اعتبار مالیاتی، ضمانت نامه های شرکت های دانش بنیان راه وصل شدن به زنجیره اقتصادی کشور را ایجاد کرد.
احمدی یادآور شد: ماده یازده این قانون در خصوص استفاده از هزینه مالیاتی برای تحقیق و توسعه می باشد که بسیار مهم است و به تمام شرکت های تولیدی این اختیار داده شده که اگر توسعه و نوآوری را در محصول خود ایجاد نمایند، عملاً می توانند بجای مالیات آن را لحاظ کنند که بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: امروز پارکها مرحله طفولیت و رشد خود را در کشور طی کرده و بالغ شده اند و باید تغییر رویکرد و نگرش انجام دهند. وقتی از اقتصاد دانش بنیان صحبت می کنیم توان شرکت های کوچک عملاً سهمشان در این اقتصاد قابل توجه نیست. امروز فقط یک درصد از اقتصاد کشور سهم دانش بنیان هاست در حالی که در آینده باید پنجاه درصد این سهم از آن دانش بنیان ها باشد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: عملاً این امر از طریق کمک شرکت های تولیدی بزرگ ممکن است و اگر این واحد‌های بزرگ به شرکت های دانش بنیان خرد کمک کنند، بخش زیادی از مشکلات واحد‌های خرد برطرف می شود. مسأله بازاریابی شرکت های کوچک یکی از این مشکلات است و درصد قابل توجهی از شرکت های ما به دلیل عدم بازاریابی با مشکل مواجه هستند لذا شرکت های بزرگ صنعتی بایستی بازار کار این واحد‌های کوچک باشند و این تغییر نگرش و رویکرد در زیست بوم پارک ها باید اتفاق بیفتد.

احمدی بیان کرد: امروز باید گلوگاه های زنجیره ارزش را شناسایی کنیم و به زنجیره دانش بنیان متصل نماییم.

گفتنی است در پایان از نفرات برتر این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.