مسجد جامع خرمشهر قلب شهر و قلب تپنده ملت ایران بود

استان قزوین قزوین
اردوی راهیان نور جنوب با حضور اساتید بسیجی استان قزوین

مسجد جامع خرمشهر قلب شهر و قلب تپنده ملت ایران بود

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، اردوی راهیان نور جنوب در روز دوشنبه 16 بهمن در مسجد جامع خرمشهر، نماد مقاومت و آزادی ، مسجدی نام‌آشنا برای تمام مردم ایران و حتی توریست‌های خارجی.حضور پیدا کرد وضمن بازدید  نماز ظهر را با جماعت  اقامه نمودند .

 این مسجد را می‌توان تنها بنایی دانست که بدون شاخص‌های تاریخی و معماری در کنار سایر مکان‌های معماری تاریخی در ایران می‌درخشد و مورد توجه قرار گرفته است.

مسجد جامع خرمشهر مسجد جامع خرمشهر قلب شهر و قلب تپنده ملت ایران بود. این بنا علاوه بر قدمت تاریخی و ارزش معماری دارای ارزش‌های معنوی در مکان و موقعیت قرارگیری خود در این شهر است. این مکان جایی است که ایمان و معنویت رزمندگان معادلات را برهم می‌زند.

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی سردار محسن رضایی انجام گرفت. فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.

اما آنچه که رزمندگان اسلام را برای آزادی این شهر ترغیب می‌کرد،اولاً فرمان امام(ره) و دوم، نقطه اتصال آنها در خرمشهر بود. نقطه اتصالی که محل برنامه ریزی، پشتیبانی و گاهی پرکشیدن نیروهای انقلاب بود. آری نقطه ای به نام مسجد جامع خرمشهر.  

در داخل مسجد خرمشهر روایت گری معاون فرهنگی  بازنشسته پیشکسوت سپاه خرمشهر برادر بهرام زاده جانباز دفاع مقدس و از مدافعین مسجد خرمشهر با یاد خاطره ای  از آزاده قزوین  سرور آزادگان شهید ابوترابی گفت : ازاده شهید ابوترابی در مکانی از مسجد خرمشهر زمانی که مسجد زیر گلوله بعثی ها بود و مردم خرمشهر به مسجد پناه می آوردند گقت : امام ره فرمود : اگر مسجد سنگر است، مسجد جامع خرمشهر سنگر تمام سنگرها است.

وی همچنین بیان کرد : تمام راه ها هم به مسجد جامع ختم می شد.آنجا قلب تپنده شهر بود.عراقی ها که حمله کردندمسجد جامع شد مرکز برنامه ریزی های مقاومت خرمشهر، مرکز تمام ایران! سلاح ها را جمع کرده بودند در مسجد جامع، و مردم، حتی زن ها، می آمدند شناسنامه شان را می دادند، سلاح تحویل می گرفتند. غذا آماده می کردند . 

 

هدف از سفر به مناطق جنگی این است که به یاد آوریم  چه افرادی برای حفظ ایمان و دفاع از کشور و ناموس از همه چیز خود گذشتند. اینکه به ما یادآوری شود که خون این شهداست که اکنون سبب قدرت و عزت اکنون ایران شده است. امنیت و آرامش اکنون ما مدیون خون این شهیدان است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.