شاخصه های مقاومت خسته نشدن هدفمند بودن صبرو باز شدن و ایجاد راه و پیروزی است

استان قزوین قزوین
به مناسبت ولادت اسوه مقاومت حضرت زینب ( س )

شاخصه های مقاومت خسته نشدن هدفمند بودن صبرو باز شدن و ایجاد راه و پیروزی است

اثرمقاومت  بلند مدت  است و آن پیروزی است.. صبر تلخ است ولی ثمره آن شیرین است باید شیرزن باشی تا در سختی‌ها مقاومت کنی وقتی جان فرزند همسر را می‌گذارد دنبال دنیا نیست به دنبال اثر اصلی هستند که پیروزی اخروی است .

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، به مناسبت  ولادت اسوه و الگوی مقاومت حضرت زینب کبری ( س) به همت معاونت بانوان بسیج اساتید استان قزوین و همکاری امور بانوان دانشگاه بین المللی اما م خمینی ره و اندیشکده سبک زندگی اسلامی ایرانی نشست برخط با حضور دبیر مجمع زنان عرب و معاون بانوان بسیج اساتید تهران بزرگ لیلا ثمنی در روز یکشنبه  با موضوع " زنان مقاوم فلسطینی ، تصویر گرحماسه زینبی  " برگزار گردید .

 

ثمنی دردوبخش ؛ شاخصه‌های مقاومت و دیگر آثار و برکات مقاومت ودر پایان جمع‌بندی و تکلیف و وظیفه در این عرصه را بیان کرد:

 وی گفت : از شاخصه‌های مقاومت ،  یک شاخصه مقاومت زنان فلسطینی  است ، که ما را به یاد حماسه زینب س  می‌اندازد بیش از هفت دهه از  مشکلات فلسطینی‌ها و غصب سرزمینشان و تلاششان برای رهایی می گذرد . شهادت زنان و کودکان و مردان روزانه و زیاد اتفاق می افتد

اما زن فلسطینی در میدان حضور دارد  و  شکر و استقامت بیشتر نشان می دهد . چنانچه زینب  س هم در تمام عمر از همان ابتدا مقابل سختی‌ها مقاومت می‌کند زینب دختر ۵ ساله بود که مادرش را از دست می‌دهد از دست دادن مادر با آن ظلم‌ ها به پدر و خاطرات سخت خانه نشینی او  را می‌بیند،  سپس مظلومیت برادرش امام حسن و ظلم‌های که رخ می‌دهد سخت تر  واقعه عاشورا و آن  حماسه جانسوز و پیام رسانی و تبیین زینب س که سراسر مقاومت صبر و ایستادگی است.

 

دبیر مجمع زنان عرب خسته نشدن را از دیگر شاخصه های مقاومت می شمرد و بیان می کند :

اسوه مقاومت زینب سلام الله از کودکی وقتی 5 ساله بود مادر نازنینش را از دست می دهد و وصایای مادر را به جا می اورد ،   خطبه فدک را به یاد مادر  نقل می کنددر کنار پدر و برادرانش اما حسن و امام حسین و همه سختی ها و مظلومیت ها است که   این‌ نشانه مقاومت زن است در طول زمان خسته نشدن :] در زنان فلسطینی هم مشاهده می شود ا که تصویرگر زینب سلام الله است.

 

استاد بسیجی افزود : هدفمند بودن از شاخصه‌های دیگر مقاومت زینب س در تمام زمان‌ها است در همه موارد در آیات قرآن  ، کلام اسلامی و  بینش معنوی اوست و  ما رایت الا جمیلا ایستادگی با تمام آنچه یک شخص دارد چه توان جسمانی  و شهادت همسر ، فرزندو  خویشان در زنان فلسطینی هم  شهادت جنین در شکم نوزاد ، جوان و نوجوان همه را می بیند  ولی ضعف نشان نمی‌دهد چنانکه زینب سلام الله در تمام دوران ۵۰ سالگی استناد به آیات قرآن می کند وما رایت الا جمیلا  این مقاومت هدفمند و مبتنی بر اصول است .

 

معاون بانوان بسیج اساتید تهران بزرگ اظهار کرد : شاخصه دیگر مقاومت ، ایستادگی  با تمام قوا وبا  اعضای خانواده  است با تمام آنچه در توانش است،  گاهی مقاومت به شکل پرستاری از بیماران می‌بینیم زنانی طاقت دیدن خون ندارند بچه‌شان از صندلی می‌افتد مادر غش می‌کند اما زن فلسطینی فرزند در جلوی چشمش پرپر می‌شود شوهرش و بچه‌هاش را از دست می‌ردهد او به تیمار و همدردی و همدلی دیگران  می‌پردازد این تصویرگر زینبی است .  زینب با سکوت ، نگاه ، گریه ، پرستاری ،  ناز و دلداری ، او قرص نانی رااز خودش دریغ می‌کند و به بچه می‌دهد بخورداین اسوه برای زنان فلسطینی است.

 

 

این مسئول افزود : اثرمقاومت  بلند مدت  است و آن پیروزی است. زن فلسطینی می‌داند مسجد کنیسه بیمارستان را بمب می‌زند ولی حضور مقاوم دارد آثار مقاومت اثر مقاومت اثر بلند مدت آن پیروزی است . صبر تلخ است ولی ثمره آن شیرین است باید شیرزن باشی تا در سختی‌ها مقاومت کنی وقتی جان فرزند همسر را می‌گذارد دنبال دنیا نیست به دنبال اثر اصلی هستند که پیروزی اخروی است . زینب سلام الله در تمام مقاومت‌های سخت در تمام عرصه‌ها یک هدف دارد ،  پیروزی اخروی و سعادت در تمام نقش‌های ، دختری مادری ، همسری ، خواهری وظیفه‌اش را شناخت و به نحو احسن اعمال کرد پیروزی زینب سلام در عرصه تاریخ هویداست او  الگو است ،  در زندگی به دنبال دنیا و مطامع دنیا نبوده هرچه داشت هزینه پروردگار کرد شرایط ازدواجش همراهی با برادرش حسین است او را از دست می‌دهد می‌گوید ما رایت  الا جمیلا هرچه دیدم زیبایی بود به پیروزی اصلی  رسیده است .

 

ثمنی می گوید : از آثار دیگر مقاومت باز شدن راه‌ها است با صبر انسان ظرف وجودی‌اش بزرگ می‌شود می‌تواند راه حل ایجاد کند چنانچه زن فلسطینی راهکار نشان می‌دهد از جهانیان مطالبه می‌کند از خواب غفلت بیدار می‌کند . الحمدالله اشهد ان لا اله الا الله می گوید  یک شبه به اینجا نرسیده اند  از سال‌ها استقامت این‌ها را دریافت کرده است

 

 

وی همچنین بیان داشت : از  آثار مقاومت تربیت فرزند خلف است . در تربیت فرزند نیاز است صبر داشته باشیم گاهی بچه تمرد، شلوغکاری  می‌کند اگر صبر نداشته باشیم نمی‌توانیم فرزند را تربیت کنیم .نوجوان  فلسطینی وقتی برادرش در حال جان دادن است به او شهادتین را می‌گوید این تربیت با روحیه استقامتی است که مادرش دارد توانسته چنین فرزندی را تربیت کند بحث صحرای کربلا جانفشانی کردن کوچک و بزرگ  است حاصل تربیت است . در اغتشاشات بعضی ترسیدند بعضی مقاومت کردند  اگر فرزند را ناز پرورده تربیت کنیم جایی کم می‌آورد آثار مقاومت حفظ ارزش‌ها و  آرمان‌ها است هر جایی اگر  همه بی‌حجاب شدند دزدی کردن رشوه دادن و گرفتن در تمام سختی‌ها مقاومت می‌کند ارزش‌های خود را حفظ می‌کند لازمه انسان مقاوم حفظ وطن  است . بسیاری از مشکلات جوانان مابا  استقامت آموزی ، مقاومت آموزی حل می‌شود درک مسئولیت و انجام مسئولیت تا به نتیجه رسیدن است .

 

ثمنی مهمترین مولفه سبک زندگی اسلامی را  بحث مقاومت دانست  و بیان کرد : مهمترین مولفه سبک زندگی اسلامی بحث مقاومت است ، جهاد تبیین با روحیه مقاوم انجام  می شود ،  بیان باید  جهادگرانه باشد هر شرایطی که می‌توانی در واقع مولفه‌های سبک زندگی اسلامی را در زندگی زینب سلام الله علیها به عنوان موفق و الگو پیدا کنیم . حتی اهل تسنن هم در کتاب انوارالابصار نویسنده می گوید  ؛  دچار مشکل شدم سراغ مزار زینب سلام الله رفتم قصیده سرودم  بانو مشکلم را حل کرد توسل اهل تسنن بر پایه زینب است .

وی افزود :   صبر و مقاومت را در زندگی ، تهذیب  نفس  ، عبادات ، خانواده  در حمایت از امام  ،  ولایت  ، حفظ نظام اسلامی ، فرزند آوری ، تحصیل،  اشتغال قرار دهیم و در همگی  تمسک به اصل صبر جمیل باشد که ثمرات آن را در دنیا  و اخرت دریافت کنیم .

ان شاالله

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.