دایره رحمت الهی خیلی وسیع است به حدی که شیطان هم به طمع می افتد که مورد رحمت الهی قرار بگیرد.

استان قزوین قزوین
هم زمان با گرامی داشت دهه مبارک فجر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد

دایره رحمت الهی خیلی وسیع است به حدی که شیطان هم به طمع می افتد که مورد رحمت الهی قرار بگیرد.

"خداوند در این ماه فرشته ای را در آسمان مامور می کند به نام داعی یعنی دعوت کننده که در ماه رجب این فرشته هر شب تا صبح ندا می زند: خوشا به حال کسانی که اهل ذکرند."

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ،هم زمان با گرامی داشت دهه مبارک فجر، مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا با حضور دکتر اسماعیل زینالی، سرپرست دانشگاه، هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورآرین، معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر، ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر در سخنانی با اشاره آیات و روایات گفت: دایره رحمت الهی خیلی وسیع است به حدی که شیطان هم به طمع می افتد که مورد رحمت الهی قرار بگیرد.

مراسم زیارت عاشورا

وی افزود: یکی از ماه هایی که در آن رحمت الهی نازل می شود ماه رجب است و باید از آن به خوبی استفاده کنیم. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "خداوند در این ماه فرشته ای را در آسمان مامور می کند به نام داعی یعنی دعوت کننده که در ماه رجب این فرشته هر شب تا صبح ندا می زند: خوشا به حال کسانی که اهل ذکرند."

حجت الاسلام پورآرین یادآور شد: در این ماه توصیه شده اذکار مختلف گفته شود و یکی از این ذکرها، استغفار است، چرا که استغفار، گناهان را پاک کرده و ظرف دل را پاکیزه می کند.

وی تصریح کرد: ذکر دیگر، لا اله الاّ الله است که بر گفتن آن نیز باید مداومت کرد و از ذکرهای دیگر صلوات فرستادن است که فضیلت بسیار زیادی دارد. هم چنین خداوند متعال در این ماه رحمت خود را مثل باران نازل می کند.

 معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه با اشاره به میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و عید بزرگ مبعث در ماه مبارک رجب گفت: این اعیاد در ماه مبارک رجب، دارای برکات زیادی است. به هر حال خداوند در این ماه نفحات رحمتی برای تقرب و پاکی انسان ها قرار داده و حسنات نیز در این ماه چند برابر محاسبه می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر می خواهیم در این ماه مبارک مشمول رحمت الهی قرار بگیریم، می بایست دیگران را ببخشیم تا خداوند نیز ما را مورد عفو و بخشش خود قرار دهد و اگر کسی خانواده خود را مورد رحمت خود قرار دهد مخصوصاً پدر و مادر خود را، خداوند نیز به او عنایت بیشتری خواهد کرد.

شایان ذکر است، مراسم قرائت زیارت عاشورا، صبح سه شنبه هر هفته در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود و با توجه به شرایط کرونایی، این مراسم به صورت هم زمان از طریق فضای مجازی دانشگاه برای استادان، کارکنان و دانشجویان پخش می شود.

گفتنی است، قرائت زیارت عاشورا و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم  معنوی بود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.