با توجه و برگزاری مانند این همایش ها فاصله‌ی میان دانش آموزشکاوی زبان‌های دیگر و دانش آموزشکاوی زبان فارسی بیش از پیش کاهش می یابد.

استان قزوین قزوین
برگزاری همایش دوسالانه مسایل آموزش زبان‌فارسی به‌عنوان زبان دوم یا خارجی

با توجه و برگزاری مانند این همایش ها فاصله‌ی میان دانش آموزشکاوی زبان‌های دیگر و دانش آموزشکاوی زبان فارسی بیش از پیش کاهش می یابد.

“همایش دوسالانه مسایل آموزش زبان‌فارسی به‌عنوان زبان دوم یا خارجی” به‌منظور بررسی آخرین دستاوردها و پژوهش‌های انجام گرفته در حوزه‌ی آموزشکاوی زبان‌فارسی برای اهداف عمومی و اهداف دانشگاهی، روز   در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)  برگزار شد. دکتر وکیلی‌فرد دبیر علمی این همایش، در مورد ضرورت برگزاری آن گفت: امروزه بیش از […]

به گزارش نهضت رسانه و استادی بسیج اساتید قزوین  ، همایش دوسالانه مسایل آموزش زبان‌فارسی به‌عنوان زبان دوم یا خارجی” به‌منظور بررسی آخرین دستاوردها و پژوهش‌های انجام گرفته در حوزه‌ی آموزشکاوی زبان‌فارسی برای اهداف عمومی و اهداف دانشگاهی،  در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)  برگزار شد.

دکتر وکیلی‌فرد دبیر علمی این همایش، در مورد ضرورت برگزاری آن گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگر اهمیت جایگاه زبان فارسی به‌عنوان عامل همبستگی بیشتر میان ایرانیان و گسترش پیوندهای فرهنگی و علمی با دیگر کشورها افزوده شده است. هدف دانش آموزشکاوی زبان‌فارسی ارتقای جایگاه زبان‌فارسی از طریق آموزش علمی آن است.

دکتر وکیلی‌فرد افزود: از میان مقالات دریافت شده ۲۵ مقاله پس از بررسی‌های تخصصی و داوری در کمیته‌ی داوران از داخل و خارج کشور پذیرفته شد. در این همایش چهار سخنرانی کلیدی و یازده مقاله علمی پژوهشی برای حاضران ایرانی و غیرایرانی ارائه شد.

وی ادامه داد: در این همایش به موضوعاتی چون ارزشیابی کارپوشه‌های الکترونیکی، اثر بخشی ارزشیابی پویا، کارآمدی روش‌ها و رویکردهای آموزش زبان‌فارسی با اهداف دانشگاهی، تحلیل و ارزیابی منابع آموزش زبان‌فارسی به غیر ایرانیان، اثر بخشی روش بدنمند و روش آوایی در آموزش مهارت خوانداری، تأثیر آموزش زبان بر خط بر گفتار خصوصی فارسی آموزان، تحلیل خطاهای فارسی‌آموزان ترک‌زبان، روایی آزمون مهارت‌ها، سواد فرهنگی و آموزش زبان‌فارسی و … پرداخته شد.

دبیر علمی همایش افزود: در حوزه‌های زبان شناسی کاربردی عناوینی چون یادگیری وندهای تصریفی و اشتقاقی زبان‌فارسی، آرایش معنی در واژه‌نامه‌ها، واکاوی نوشتاری فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی، مروری بر نظریه‌ی ذهن و ارتباط آن با زبان‌آموزی، چرایی و چگونگی آموزش کارکردها در رویکرد ارتباطی زبان‌فارسی و …  ارائه شد.

دکتر وکیلی فرد ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری دوسالانه‌ی این همایش بین‌المللی، فرصتی فراهم آید که در سالهای آینده، فاصله‌ی میان دانش آموزشکاوی زبان‌های دیگر و دانش آموزشکاوی زبان فارسی بیش از پیش کاهش یابد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.