مراسم تجلیل از رئیس سابق دانشگاه و معارفه سرپرست دانشگاه برگزار شد

استان قزوین قزوین
در دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره )

مراسم تجلیل از رئیس سابق دانشگاه و معارفه سرپرست دانشگاه برگزار شد

مراسم تجلیل از رئیس سابق دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و معارفه سرپرست دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان، امام جمعه قزوین، فرمانده سپاه استان قزوین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مقامات استانی، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه درسالن مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد .

 به گزارش دفتر  رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان قزوین مراسم تجلیل از رئیس سابق دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و معارفه سرپرست دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان، امام جمعه قزوین، فرمانده سپاه استان قزوین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مقامات استانی، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین با بیان اینکه پذیرش مسئولیت یک امانت است بیان داشت: حکم مسئولیت برای کسب درآمد نیست بلکه یک امانت سنگین است و کسی که این مسئولیت را می پذیرید باید هرچه در توان دارد برای ارتقای علمی و محتوایی دانشجویان و اساتید تلاش کند.

امام جمعه قزوین گفت: اگر افراد را به خاطر سفارش دیگران بکار بگیریم همان شخص که او را حمایت کرده ایم در قیامت دشمن ما می شود و می پرسد که چرا این کار را با من کردی؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به دلیل دو پسوند بین المللی بودن و مزین بودن به نام مبارک امام خمینی (ره) از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید نقش زیادی در بین دانشگاه های کشور و جهان اسلام در راستای مقاومت اسلامی ایفا کند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه این جمله امام راحل که انقلاب خود را به همه جهان صادر می کنیم سند این دانشگاه است،عنوان کرد: مقاومت اسلامی امروز مهم ترین درس دانشگاهی ماست و جهت گیری دانشگاه ما باید این باشد که در جبهه مقاومت حرکت کند به گونه ای که حاج قاسم پروری و حمایت از جریان مقاومت اسلامی مهم ترین رسالت امروز دانشگاه بین المللی (ره) به شمار می‌رود.

همچنین حجت الاسلام منصور زارعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیان داشت: این دانشگاه مزین به نام معمار کبیر انقلاب اسلامی و در اساسنامه خود جایگاه بین المللی دارد که تحول  تحول بنیادین در علوم انسانی و اسلامی  یک ضرورت دوره جدید مدیریتی هست که باید با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و کار جهادی در این مسیر حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: ایجاد تحول بنیادین در حوزه فرهنگی و معرفتی و تلاش برای پیشرفت و توسعه علمی در تراز بین المللی باید در اولویت های رییس جدید دانشگاه باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار داشت: شاهد تلاش شبانه روزی دکتر نائینی،رییس سابق دانشگاه در مدت این ۸ سال خدمت بودیم که واقعا شبانه روز تلاش کرد تا دانشگاه بین المللی امام (ره) را به به نقطه مطلوبی برساند که در همه عرصه ها به ویژه عمرانی و پژوهشی بخوبی قابل شهود است.

وی  با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان استانی از دانشگاه بین المللی(ره)، گفت: در گذشته بی مهری هایی را نسبت به این دانشگاه شاهد بودیم که امیدواریم شاهد تغییر رویکرد و توجه و حمایت همه مسوولان استانی از این دانشگاه باشیم و اگر می خواهیم دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند باید این مهم را از خود این مجموعه آغاز کنیم.

همچنین در ادامه روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان بیان داشت: رسالت نظام آموزشی در کشور ما که همانا تولید علم و تبدیل آن به فناوری یا تجاری سازی در راستای اقتدار نظام در دنیا می باشد خطیر بوده و مسئولیت در این عرصه بسیار سنگین است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما  نتاسفانه علی رغم اینکه در ادوار مختلف برنامه ریزی های زیادی برای رشد و پیشرفت داشته ولی توفیقات زیادی حاصل نشده زیرا محور رشد و توسعه باید مبتنی بر نظام آموزشی  باشد و اهمیت نظام آموزشی در جوامع هم در رشد و تعالی فردی و هم نگاه به جامعه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است زیرا  اگر نظام آموزشی و دانشگاهی یک کشور اصلاح شود سایر موارد نیز اصلاح خواهد شد.

عباسپور افزود: در تبدیل علم به فناوری در برخی عرصه ها با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید رویکردهای خود در این خصوص اصلاح کنیم البته در برخی حوزها چون نظامی و پزشکی دستاوردهای خوبی داشته ایم که تجلی آنرا در صنعت دفاعی کشور می بینیم و باید در سایر عرصه ها نیز شاهد باشیم. و در دانشگاه ها و نظام اموزش عالی در حوزه پیوند علم و صنعت باید گام های بسیاری را برداریم .

وی گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که نام مبارک بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را بر دوش می کشد باید تاثیرگذاری ملی و منطقه ای داشته باشد در حالی که این دانشگاه تا به امروز به جایگاه واقعی خود در اساسنامه دست نیافته است.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه امام راحل از ظرفیت های بالایی در حوزه های علمی و فرهنگی برخوردار است،افزود: جایگاه این دانشگاه در وزارت علوم و رتبه آن در بین سایر دانشگاه های کشور قابل قبول نیست.

عباسپور اظهار داشت: وزارت علوم نیز تاکنون به نقش این دانشگاه که نقشی بین المللی است واقف نبوده و امیدواریم در این دوره شاهد تجدید نظر در این خصوص باشیم.

همچنین رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وضعیت فعلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) حتی در شان استان قزوین نبوده چه برسد به سطح ملی و منطقه ای بنابراین با حمایت وزارت علوم باید شاهد تغییر این وضعیت باشیم. تقویت همه جانبه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بسیار ضروری است و از وزیر می خواهیم بودجه این دانشگاه و سایر دانشگاه های استان را افزایش دهد.

رحمانی با بیان اینکه دانشگاه امام (ره) دارای پسوند بین المللی است، گفت: در این دانشگاه باید از هر کشور اسلامی ده ها و صدها دانشجو داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان تاکستان به رغم مصوبه دولت و اختصاص ردیف بودجه ای با وجود ظرفیت های اقتصادی فراوان هنوز صاحب دانشگاه فنی و مهندسی نشده است، افزود: در این زمینه از وزارت علوم تقاضای توجه و رسیدگی داریم.

دکتر هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان در این مراسم بیان داشت: رسالت این دانشگاه بین المللی از سال های گذشته، تعریف و تدوین شده است در حالی که تا رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه، فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به ۶ میلیون دانشجوی بین المللی در دنیا و سهم ۱.۷ درصدی ایران از این رقم، گفت: از این میزان ۱۷۷ نفر در قزوین مشغول به تحصیل هستند که نشان می دهد دانشگاه امام در حوزه بین المللی در جای خود قرار ندارد و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: امیدواریم در دوره مدیریتی جدید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) این دانشگاه به مسیر اصلی خود بازگردد.

وی  اظهار داشت: پیشنهاد داریم در جهت تقویت جایگاه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۲۰ درصد از سهم جذب دانشجویان بین المللی به این دانشگاه اختصاص یابد.

دکتر نائینی، رییس سابق دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره اجمالی به دستاوردهای دانشگاه در طول ۸ سال ریاست دانشگاه گفت: مسئولیت ها یک فرصت از جانب خداوند است و باید افرادی که مسئولیت می پذیرند تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم و حرکت در مسیر جلب رضایت خداوند به کار بگیرند وی خطاب به سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: من امروز ویرانه به شما تحویل نمی دهم.

دکتر نایینی با تشکر از مجموعه دانشگاه، مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در مسیر موفقیت های دانشگاه ادامه داد: در هشت سال گذشته این دانشگاه با تلاش همکارانم در تمامی حوزه ها پیشرفت خوبی داشت که قراگیری در رتبه سیزدهم دانشگاه های کشور، حضور در بین چهارمین دانشگاه برتر ایران در بین دانشگاه های جوان دنیا و درخشش چندین باره اساتید در فهرست دانشمندان برتر جهان از جمله آنها بوده است.

وی  گفت: افزایش ۳۰ هزار متری فضاهای آموزشی،تحقیقاتی و رفاهی،رشد رشته های تحصیلات تکمیلی و افزایش سرانه تولید مقاله از ۵۷ صدم به سه درصد نسبت به سال ۹۲ از دیگر توفیقات کسب شده دانشگاه در این مدت بوده است.

سید علی قاسم زاده، سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز ضمن تشکر از ز خدمات ارزشمند همه روسای پیشین دانشگاه به ویژه دکتر نائینی، رئیس سابق دانشگاه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه بین المللی امام (ره) آبروی نظام است که این مایه افتخار ما دست اندرکاران این دانشگاه بوده و رسالت ما را در انجام وظایف خود بسیار سنگین کرده است.

قاسم زاده اظهار داشت: برای تحقق حرکت این دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی دست یاری خود را به تمامی مسوولان ملی و استانی دراز می کنیم.

وی اظهار داشت: قرارگیری دانشگاه در بین برترین دانشگاه های جامع کشور، حضور در بین ۱۰ دانشگاه کشور در جذب دانشجویان خارجی، تقویت استقلال مالی دانشگاه و بازگرداندن دانشگاه به رسالت اصلی خود که همانا خوداتکایی علمی و تقویت و نشر معارف علمی و دینی است و تقویت آموزش های مهارتی و کارآفرینی از جمله چشم اندازهای ما در دوره مدیریتی جدید این دانشگاه به شمار می رود.

در پایان این مراسم از خدمات هشت ساله دکتر ابوالحسن نایینی رییس قبلی دانشگاه بین المللی امام(ره) قدردانی و دکتر سید علی قاسم زاده به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.