روند پژوهی مقاومت فلسطین، نشان می دهد آینده فلسطین را مقاومت می سازد

استان قزوین قزوین
همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده

روند پژوهی مقاومت فلسطین، نشان می دهد آینده فلسطین را مقاومت می سازد

دکتر حاکم قاسمی رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده در روز ۱۳ دی ماه با روند پژوهی مقاومت در فلسطین گفت: مطالعه روند مقاومت با فراز و فرودهایی که طی کرده، نشان می دهد آینده فلسطین را مقاومت می سازد. رئیس پژوهشکده آینده پژوهی […]

 

 به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، دکتر حاکم قاسمی در همایش بین المللی مقاومت و جهان آینده در روز ۱۳ دی ماه با روند پژوهی مقاومت در فلسطین گفت: مطالعه روند مقاومت با فراز و فرودهایی که طی کرده، نشان می دهد آینده فلسطین را مقاومت می سازد.

رئیس پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه امام خمینی ( ره )  با اشاره به دوره های مختلف تاریخی مقاومت در فلسطین گفت مقاومت فلسطین با جهت گیری ضد استعمار انگلیس و صهیونیسم برای جلوگیری از تاسیس رژیم صهیونیستی شروع شد اما شرایط سختی داشت. مقاومت در آغاز بی پناه و بی حامی بود، بدون سازماندهی و پراکنده عمل می کرد و متکی بر افراد خاص و فرد محور بود. از این جهت نتوانست مانع تشکیل رژیم صهیونیستی شود اما متوقف نشد بلکه ادامه پیدا کرد و رشد نمود.

حاکم قاسمی  گفت مقاومت فلسطین در مسیر رشد و تکامل خود با شکافها در جهان عرب و در درون گروههای فلسطینی روبرو شد و بنابر این جریانهای سازش با اسرائیل ظهور کردند اما این امر هم نتوانست آن را از ادامه مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزادسازی فلسطین بازدارد. دکتر حاکم قاسمی گفت انقلاب اسلامی ایران هم باعث شد مقاومت حامی قدرتمندی در منطقه پیدا کند و هم موجب مردمی شدن مقاومت و ظهور الگوی مقاومت با پایگاه و خاستگاه مردمی شد که نتیجه آن انتفاضه فلسطین بود. این دوره دوره ای است که پیروزهای پی در پی مقاومت آغاز می شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.