استفاده از ظرفیت بسیج اساتید /نقش اساسی بسیج اساتید در توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه

استان قزوین قزوین
نمایندگان بسیج اساتید  با رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) ، دیدار و در زمینه مسائل مرتبط با تشکل‌ خود با وی گفت‌وگو کردند

استفاده از ظرفیت بسیج اساتید /نقش اساسی بسیج اساتید در توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه

رئیس دانشگاه : کرسی های نقد ونظر جز نیاز دانشگاه و و پیگیری خواهد شدواز اسا تید بسیجی خواستند با همکاری حوزه علمیه کرسی ترویج دانش تشکیل دهند .

 

گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، نمایندگان بسیج اساتید با رئیس  دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) ، دیدار و در زمینه مسائل مرتبط با تشکل‌ خود با وی گفت‌وگو کردند ،دکتر سید علی قاسم زاده، در این دیدار پس از شنیدن  نظرهای استادان ضمن اظهار خوشحالی از برگزاری این جلسه، نقش بسیج اساتید را در توسعه دانشگاه ممتاز توصیف کرد و گفت: بسیج اساتید می تواند  به عنوان اتاق فکر عمل کند و حمایت از برنامه های بسیج وظیفه ماست.

سرپرست دانشگاه ضمن بیان اینکه کرسی های نقد و نظر جزو نیاز دانشگاه بوده و پیگیری خواهد شد از اساتید بسیجی خواست با همکاری حوزه علمیه کرسی ترویج دانش تشکیل دهند.

دکتر قاسم زاده تصریح کرد: من خود بسیجی هستم، بسیج نهادی انقلابی و فراحزبی است و باید افق‌های دانشگاه را بازتر از دیگر نهادها  ببینیم و در کنار جوانان انقلابی از افراد توانمند که سیاسی هم نیستند استفاده شود و در جذب انان به سوی بسیج تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: مدل الگوی مدیریتی ما در دانشگاه باید مدلی برآمده از دفاع مقدس باشد چنانکه هم اکنون نیز مطابق با همین الگو در حوزه های نظامی و دفاعی موفق بوده ایم. عملکرد باید طوری باشد که اعتماد به جامعه برگردد، داشتن سعه صدر و مشی اخلاقی در مدیریت می تواند ایجاد جذابیت و محبوبیت نماید.

دکتر قاسم زاده بزرگترین چالش دانشگاه را  چالش بودجه برشمرد و گفت: در بودجه عمرانی و جاری کسری بودجه داریم و بودجه تخصیص یافته برای دانشگاه کفاف برنامه ها را ندارد که امید می رود در مجلس شورای اسلامی در ترمیم بودجه دانشگاه برای سال 1401 تدبیری اندیشیده شود.

وی اظهارکرد: از تمام ظرفیت های دانشگاه و استان برای ایجاد یک تیم قوی و یکدست مدیریتی بهره خواهیم برد.

وی همچنین  درباره اختصاص مکان برای بسیج اساتید بیان داشت: اختصاص مکان در دانشگاه پی گیری می شود و در اولین جلسه هیات امنا مطرح خواهد شد.

در ادامه نمایندگان اساتید بسیجی  هر یک نقطه نظرها و پیشنهادها خود را در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و پژوهش و علمی و بهره گیری از ظرفیت های بسیج اساتید در حل مشکلات علمی، پژوهشی و فرهنگی و حمایت همه جانبه از بسیج ارائه کردند و خواستار توجه بیشتر دانشگاه در ایجاد بسترهای لازم توسعه فعالیت‌های بسیج  تخصیص مکان برای عرصه فعالیت ها، توجه به اندیشکده های سبک زندگی، معماری اسلامی و کشاورزی و در نظر گرفتن امتیاز فرهنگی و پژوهشی برای فعالیت هایی از این دست شدند. همچنانکه در دانشگاه های آزاد و فرهنگیان اعمال می شود. راه اندازی کرسی های نقد و نظر، تقویت جبهه فرهنگی علمی و جهاد تبین، حل مسائل دانشگاه با خرد جمعی، ارتباط صنعت و دانشگاه و تشکیل تیم هماهنگ برای اجرای برنامه ها در تمام معاونت ها و استفاده از ظرفیت بسیج اساتید و اندیشگاه و اندیشکده ها در حل مسائل فرهنگی و پژوهشی دانشگاه و بهره مندی از توانمندی ها، با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت، ایجاد دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی شدند.

در این جلسه  رئیس سازمان بسیج اساتید و  مسئول نهاد رهبری در دانشگاه و جانشین سازمان  بسیج اساتید، مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) واعضای شورای اندیشه ورز  و مسئول اندیشگاه واندیشکده ها ی  بسیج اساتید حضور داشتند./ انتهای پیام

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.