رءیس قوه قضاءیه از همه جریانات فکری وسیاسی برای مبارزه با فساد وتبعیض دعوت کرد

استان قزوین قزوین
قزوین میزبان قوه قضاءیه

رءیس قوه قضاءیه از همه جریانات فکری وسیاسی برای مبارزه با فساد وتبعیض دعوت کرد

عزم جدی برای از بین بردن فساد وگلوگاه های کشور صورت گرفته است

به گزارش دفترنهضت ارتباطات ورسانه استادی بسیج قزوین وبه نقل از- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دومین سفر استانی خود به قزوین از مجلس و همه ی جریان های سیاسی کشور دعوت کرد برای حل مشکلات جامعه، کمک و اقدام کنند.

به گزارش دفتر نهضت ارتباطات ورسانه استادی بسیج قزوین وبه نقل از  ایرنا، استان قزوین روز/پنجشنبه / میزبان رییس قوه قضاییه و هیات همراه شامل حجت الاسلام صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، حجت الاسلام نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور،  امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری ، حجت الاسلام احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور و محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بود که در راستای سفرهای استانی به منظور رسیدگی به حل مشکلات و چالش های اداری، صنعتی، قضایی و اقتصادی استان صورت گرفت.

رییس قوه قضاییه و هیات همراه به محض ورود به استان قزوین در امامزاده حسین(ع) مورد استقبال علی شعبانی رییس کل دادگستری استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین و هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه در گلزار شهدای شهر قزوین حضور یافت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره آیت الله باریک بین امام جمعه سابق شهر قزوین، شهید خلبان سرلشگر بابایی و مرحوم کریمی راد سخنگوی قوه قضاییه و وزیر فقید دادگستری را گرامی داشتند.

عزم جدی برای از بین بردن گلوگاه ها و بسترهای فساد

رییس قوه قضاییه در این مراسم گفت: باید برای برخورد با همه ناهنجاری ها، مبارزه جدی با فساد و تبعیض و برای از بین بردن گلوگاه ها و بسترهای فساد با کمک مجلس اقدام کنیم.

Image removed.Image removed.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اضافه کرد: در این راستا آنچه که به قوه قضاییه مربوط می شود برای مبارزه با فساد و گره گشایی از مشکلات هرآنچه که در استان قابل رفع است را در استان حل می کنیم و مابقی را با سایر دستگاه ها در تهران حل و فصل خواهیم کرد.

رییس قوه قضاییه و هیات همراه در ادامه به سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین وارد شد تا در جمع مدیران استان قزوین حضور یافته و ضمن شنیدن دغدغه ها و مطالبات مدیران استان برای آنها سخنرانی کند.

این جلسه که شاید پربارترین و مهمترین جلسه امروز رییس قوه قضاییه در استان قزوین بود، در چند ساعتی که برگزار شد با صحبت‌های گوناگونی همراه بود و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، رییس مجمع نمایندگان استان، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و استاندار قزوین به بیان دغدغه‌ها و مسایل و مشکلات استان پرداختند.

تشکیل کارگروه های مشترک و متخصص برای حل چالش های اجتماعی
رییس قوه قضاییه در نشست شورای اداری استان قزوین بعد از شنیدن مشکلات و چالش های استان قزوین در حوزه های مختلف گفت:حل بخشی از موضوعات و مشکلات اجتماعی در حوزه صنعت، زمین، وقف و آب به طور حتم نیازمند به تخصص و همفکری دارد و باید از ظرفیت نماینگان محترم مجلس، ولی فقیه در استان، استانداری و سایر بخش ها استفاده شود.

وی اضافه کرد:  قوه قضاییه کاملا این آمادگی را دارد تا قبل از تشکیل پرونده قضایی و رسیدن به قانون مجازات، کارگروه هایی را تشکیل دهد تا مشکلات را در این زمینه حل و فصل کند تا با موضوعات مطرح شده به صورت تخصصی برخورد شود.

Image removed.Image removed.

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه اگر موضوعی نیز باقی بماند باید توسط دستگاه قضا حل و فصل شود در آن مقطع نیز از تجربه و مشورت دیگران استفاده کرده و ضرب الاجل و پیمانی برای حل آن تعیین خواهیم کرد، افزود: اگر جریان های سیاسی خیرخواه نظام و مردم و تعالی کشور باشند باید با وجود تمامی اختلاف ها، با یکدیگر تعامل داشته و با همفکری همدیگر، مشکلات را مرتفع کنند.

رییس قوه قضاییه در ادامه سفر یکروزه خود به استان قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دومین دانشگاه بزرگ استان قزوین حضور یافت تا در این مکان پذیرای گروه ها و اقشار مختلف مردمی باشد.

در این مراسم بعد از خیر مقدم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، رییس قوه قضاییه به نقطه نظرات و صحبت های نماینده نخبگان، نماینده بنیاد شهید، نماینده حوزه علمیه، نماینده اصناف، نماینده کانون وکلا و نماینده هنرمندان گوش سپرد.

عزم همگانی برای حل مشکلات کشور

محسنی اژه ای در این مراسم گفت: برای رفع مشکلات کشور نیازمند هم افزایی و هماهنگی میان تمامی دستگاه‌ها هستیم چرا که با بخشی نگری نمی‌توانیم در این مسیر موفق باشیم.

وی اضافه کرد: همه مشکلات و معضلات را با هم می توانیم حل و فصل کنیم ولی اگر بخشی نگری کنیم و هر یک از ما فقط بخواهیم حوزه خود را تقویت کنیم کار جلو نمی رود.

رییس قوه قضاییه افزود: باید از خرد جمعی استفاده کنیم و با تشکیل کارگروه های مختلف که حتما یک پای آن مردم هستند در قشرها و صنوف بتوانیم مشکلات را جلو ببریم و رفع کنیم.

Image removed.Image removed.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در ادامه بعد از صرف نماز و نهار در دانشگاه آزاد اسلامی در نشست دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان قزوین حضور یافت و ضمن استماع مشکلات و صحبت های کارکنان دستگاه قضا از زحمات و تلاش های آنها برای حل و فصل امور مردم در این شرایط سخت اقتصادی قدردانی کرد.

کارکنان دستگاه قضا از ظرفیت های مردمی برای حل پرونده ها استفاده کنند

حجت الاسلام اژه ای با قدردانی از نیروهای دستگاه قضا یادآورشد: همکاران ما در این شرایط سخت برای انجام ماموریت به نحو احسن تلاش می کنند و خوشبختانه موفق بوده اند.

وی در ادامه از قضات و کارکنان دادگستری درخواست کرد: در جاهایی که ضرورت ندارد قرار بازداشت موقت صادر نکنند و اگر صادر شد ترتیبی بدهند که فرد مورد نظر سریعتر قرار بازداشت را تامین کند و اگر بازداشت شد در اسرع قوت زمینه آزادی او را فراهم کنند.

Image removed.Image removed.

محسنی اژه ای اضافه کرد : تا آنجا که ممکن است کارگروه هایی تشکیل دهید و از ظرفیت های مردمی برای حل پرونده ها استفاده کنید.

رییس قوه قضا در ادامه برای حضور در آخرین دیدار خود با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان قزوین به ساختمان دادگستری استان حرکت کرد و در سالن شهید سلیمانی به صحبت های صنعتگران و تولیدکنندگان استان گوش سپرد.

در این مراسم رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان، رییس خانه معدن استان، رئیس اتحادیه سیستم‌های مخابراتی و الکترونیک قزوین، رییس اتحادیه دامداران استان، رییس اتحادیه کشاورزی مرغداری و استاندار قزوین به بیان دغدغه ها و مسایل و مشکلات خود در حضور رییس قوه قضاییه پرداختند.

جنگ اقتصادی ملزومات و تجهیزات خود را می طلبد

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: اگر در جنگ اقتصادی هستیم و همه به شرایط جنگ اقتصادی اذعان می کنند باید لوازم آن را بپذیریم.

وی یادآورشد: نمی شود بگوییم جنگ اقتصادی است و ما می خواهیم به صورت متعارف و طبق گذشته حرکت کنیم و به مشکلات موجود توجه نداشته باشیم.

Image removed.

محسنی اژه ای اضافه کرد: در این شرایط سخت اقتصادی باید کسانی که در میدان جنگ هستند از هر طرف پشتیبانی شوند و تجهیزات لازم برای آنها فرستاده شود و در حمایت روحی قرار گیرند تا موانع سرراه آنها برداشته شود.

وی گفت: باید جنگ اقتصادی در اولویت خیلی از امور قرار گیرد و بسیاری از مشکلات را مطابق با زمان جنگ بررسی و حل کنیم.

اختصاص ۱۵۶ میلیارد تومان برای حل مشکلات قضایی استان قزوین 

رییس قوه قضاییه شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات بودجه‌ای در دستگاه‌های قضایی استان قزوین اختصاص یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: اداره کل زندان‌ها، پزشکی قانونی، دادگستری و سازمان‌های وابسته از این اعتبار استفاده خواهند کرد تا به نحو مطلبوب تری به وظایف خودشان عمل کنند.

Image removed.

وی با بیان اینکه ۳۲ میلیارد تومان از این اعتبار از محل بودجه استان قزوین تامین شده است، گفت: با همت مسؤولان و نمایندگان مجلس می‌توانیم در ۶ ماهه دوم سال جاری قدم بلندی را در راستای رفع مشکلات مردم برداریم و همچنین یکسری مسائل مهم را برای سال ۱۴۰۱ پایه گذاری کنیم.

محسنی اژه‌ای بیان داشت: امید داریم در تحقق عدالت و مبارزه با فساد و دفاع از قشرهای محروم جامعه و حفظ امنیت و آرامش مردم اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرد

 آزادی ۴۴ زندانی در قزوین
سفر رییس قوه قضاییه و هیات همراه به استان یک دستاورد دیگر برای استان قزوین داشت و آن آزادی ۴۴ نفر از زندانیان زندان مرکزی قزوین بود.

Image removed.

۳۰ نفر از این زندانیان با پیگیری های مددکاری و مضاعدت قضایی و ۱۴ نفر نیز از محل کمک های ستاد دیه و جمعی از خیران استان قزوین آزاد شدند.

میزان مبلغ آزادی برای آزادی ۱۴ زندانی حدود ۱۸ میلیارد ریال بود که با کمک ستاد دیه و جمعی از خیران استان تامین شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.