اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله‌محور و با رویکرد جهادی فعالیت می کند

استان قزوین قزوین
راه‌اندازی«اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری» در استان قزوین 

اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله‌محور و با رویکرد جهادی فعالیت می کند

اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری در استان قزوین در راستای بررسی مسائل و ارائه راهکارها آغاز به کار کرد و عین‌الله کشاورز ترک به‌عنوان مسئول این اندیشگاه منصوب شد.


به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج استان قزوین اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری در استان قزوین در راستای بررسی مسائل و ارائه راهکارهاشروع  به کار کرد و عین‌الله کشاورز ترک توسط مسئول بسیج اساتید استان قزوین  به‌عنوان مسئول این اندیشگاه منصوب شد.

مهدی نجاتی‌آتانی رئیس سازمان بسیج اساتید استان قزوین در مراسم معارفه مدیر دفتر  اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری استان قزوین اظهار کرد: اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری، نهادی مستقل و مشتمل بر مجموعه‌ای منجسم، منظم و هماهنگ از اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله‌محور است که با رویکرد جهادی به منظور سیاست‌پژوهی و سیاست‌گذاری تحصصی و تعاملی، به منظور ارائه راهبرد سیاستی برای حل مسائل و معضلات جامعه در سطوح مختلف بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای، استانی و محلی و در چارچوب اسناد بالادستی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: اندیشگاه سیاست‌پژوهی و راهبردنگاری با اتکا به ظرفیت منحصر به فرد اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مسئله‌محور در کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور شکل گرفته است؛ این اندیشگاه بهره‌مندی از شبکه‌های توانمند از اساتید بومی و مسئولان کشوری و استانی همکار و همچنین نهادسازی و ابزارسازی به‌منظور ارتقای کارآمدی نظام بر مبنای عقلانیت انقلابی و مبتنی بر مشروعیت اسلامی و مقبولیت مردمی را در دستور کار خود قرار داده است. 

عین‌الله کشاورز ترـک مدیر دفتر  اندیشگاه راهبردنگاری نیز در این جلسه ایده‌پردازی متکی بر خردجمعی و اجماع  نخبگان؛ پر کردن خلاء ایجاد شده بین دانشگاه و حوزه‌های اجرایی و عملی در دانشگاه‌ها و کمک به دولت در فهم موضوعات رایج سیاستی و جبران خلأ سیاستگذاری را از جمله سیاست‌های کارکردی اندیشگاه دانست.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.