به برکت انقلاب رفاه اجتماعی ملموسی در جامعه اتفاق افتاده است

استان قزوین قزوین
به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصاحبه با استاد بسیجی در باره دستاوردهای انقلاب اسلامی

به برکت انقلاب رفاه اجتماعی ملموسی در جامعه اتفاق افتاده است

پیش از انقلاب شجاعت امروز در برابر دشمنان وجود نداشت و سران کشور دست بوس ابرقدرت‌ها بودند و احساس حقارت می‌کردند اما بعد از انقلاب، شجاعت در رزمندگان ما که حتی بسیار کم سن و سال بودند دیده می‌شد به طوری که در اسارت هم تسلیم شکنجه‌های دشمن نمی‌شدند

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین   به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصاحبه باعضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی در باره  دستاوردهای انقلاب صورت گرفت .در این گفتگو آمده است

حسن ذوالفقارزاده  اظهار کرد: معنویت در گام دوم انقلاب به خوبی توسط مقام معظم رهبری معنا شده و می‌فرمایند که معنویت یعنی برجسته کردن ارزش‌های معنوی مانند اخلاص، ایمان، توکل در خود و جامعه که مسئله بسیار مهمی است.

 

وی افزود: در اوایل انقلاب با شروع جنگ تحمیلی و با وجود کمبود در حوزه تجهیزات و صنایع نظامی، اما ایثار و اخلاص مردم و رزمندگان باعث شد که هشت سال جنگ را اداره کنیم و یک وجب از خاک ایران را به دشمنان تسلیم نکنیم که نشان از معنویت بالای ملت بود؛ در حالی که پیش از انقلاب بسیاری از مرزهای ایران توسط شاهان تقدیم بیگانگان شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: پیش از انقلاب با وجود فطرت پاک مردم؛ اما اکثریت تحت تاثیر تهاجم فرهنگی رژیم طاغوت قرار گرفته بودند و هیچگونه خیرخواهی در طبقات مختلف جامعه مشاهده نمی‌شد؛ به طوری که ذاقه نشینی بسیار گسترش پیدا کرده بود و از نیازمندان دستگیری نمی‌شد.

ذوالفقارزاده ادامه داد: پیش از انقلاب شجاعت امروز در برابر دشمنان وجود نداشت و سران کشور دست بوس ابرقدرت‌ها بودند و احساس حقارت می‌کردند اما بعد از انقلاب، شجاعت در رزمندگان ما که حتی بسیار کم سن و سال بودند دیده می‌شد به طوری که در اسارت هم تسلیم شکنجه‌های دشمن نمی‌شدند.

معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت‌های اجتماعی است

وی با بیان اینکه معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت‌های اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است، گفت: معنویت و اخلاق در نظام غرب رو به افول رفته است و به صراحت هم در این جوامع و حتی در بین سران این کشورها هم مشاهده می‌کنیم و تنها پرچمدار معنویت و اخلاق، نظام جمهوری اسلامی است.

 

ذوالفقارزاده درباره محرومیت‌زادی تاکید کرد: بعد از انقلاب اکثر روستاهای ما که در فقر کامل به سر می‌بردند به طور کلی از بین رفت و جهاد سازندگی در همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب در این حوزه ورود کرد که فقرزدایی و محرومیت‌زدایی با کمک خود مردم آغاز شد.

به برکت انقلاب رفاه اجتماعی ملموسی در جامعه اتفاق افتاده است

وی ابراز کرد: قبل از انقلاب هیچ رتبه‌ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نداشتیم؛ در حالی که به برکت انقلاب اسلامی در رتبه‌های برتر و نخستین در حوزه تولیدی و صنعتی قرار داریم و رفاه اجتماعی ملموسی در جامعه اتفاق افتاده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین اذعان کرد: به طور واقع‌بینانه نسبت به برخی سوء مدیریت‌ها که باعث تعطیلی صنایع و بیکاری در کشور شده و اشرافی‌گری که در زندگی عده‌ای از مسئولین دیده می‌شود و باعث فاصله طبقاتی که در جامعه شده است؛ نیز انتقاد داریم اما به طور کلی نظام جمهوری اسلامی کارنامه خوبی را ارائه کرده است که حضور مردم در صحنه نشان دهنده پایبندی آن‌ها نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های نظامی است.

ذوالفقارزاده تصریح کرد: مشروعیت نظام مبتنی بر این است که مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و در برهه‌های مختلف از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها نیز حضور چشمگیری دارند و در صحنه برای دفاع از انقلاب ایستاده‌اند با وجود اینکه مشکلاتی هم در داخل کشور داریم.

 

ذوالفقارزاده در پایان  ابراز کرد: هرچند اقدامات خوبی در نظام اتفاق افتاده است اما اگر مسیری که اکنون طی کردیم را طبق رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری طی می‌کردیم قطعا امروز در جایگاهی بالاتر قرار داشتیم؛ باید اصل بر درون‌زایی باشد یعنی به جوانان، دانشمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان تکیه کنیم و فرامرزی فکر کنیم یعنی علم و صنعت خود را به خارج صادر کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در پایان گفت: غرب هیچگاه نخواسته است که نظام ما پیشرفت کند و این مسئله را از تحریم‌های ابتدای انقلاب تا به امروز تاکید داشته‌اند در حالی که امروز ایران اسلامی علی رغم محدودیت‌ها به بالاترین توان موشکی و دفاعی رسیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.