مرحوم ابوترابی، اسارت را به معنای واقعی کلمه، به کلمه طیبه تبدیل کرد

استان قزوین قزوین
دیار سردار آزادگان، میزبان روحانیون آزاده سراسرکشور

مرحوم ابوترابی، اسارت را به معنای واقعی کلمه، به کلمه طیبه تبدیل کرد

همایش روحانیون آزاده سر اسر کشور و گرامیداشت شهدای روحانیت استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره)برگزاری گردید.

 

 

به گزارش دفتررسانه و ارتباطات نهضت استادی  قزوین، همایش روحانیون آزاده سر اسر کشور و گرامیداشت شهدای روحانیت استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره)برگزاری گردیددر ابتدای این همایش   مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: داستان زندگی شهدای روحانی و مرحوم سید علی اکبر ابوترابی ظرفیت آن را دارد که توسط هنرمندان و رسانه ملی در قالب فیلم و سریال به مردم معرفی شود.

وی افزود: یاد سه هزار شهید گرانقدر و ۱۰۳ شهید روحانی در استان را گرامی می داریم و به گفته امام راحل این بزرگواران را گوهران شب چراغ و کوثر درخشانی می دانیم که موجب عزت ما شدند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بیان کرد: شرمنده ایم که نتوانستیم قدردان جایگاه روحانیون آزاده باشیم اما تلاش کردیم این اجلاس را با هدف ترویج ارزش های دفاع مقدس و روحیه ایثار و تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به شخصیت سردار آزادگان مرحوم ابوترابی بیان کرد: ابوترابی مظهر استقامت و صبر و پایداری بود و از رسانه ملی و هنرمندان درخواست می کنم زندگی مرحوم ابوترابی این سرمایه ارزشمند را در قالب فیلم و سریال و مستند به مردم بیشتر معرفی کنند.

فرمانده سپاه استان هم در این مراسم گفت: با الگو گرفتن از شهدا و آزادگان و مدیریت در دهه شصت به عنوان نسخه نجات بخش کشور می توانیم از چالش ها عبور کنیم.

سردار رفیعی آتانی گفت: یاد شهید رجایی و شهید بابایی و حسین لشکری و سردار خیبرشکن رضا حسن پور و اللهیاری و  سه هزار لاله گلگون کفن را گرامی می داریم و از آنها کمک می گیریم تا در ادامه راه موفق عمل کنیم.

وی بیان کرد: آنچه از عزت و امنیت و اقتدار داریم مرهون شهدا و آزادگان و ایثارگران است و بایستی با الهام از این بزرگواران و مدیریت امید آفرین در مسیر تعالی گام برداریم.

استاندار قزوین هم گفت: استان قزوین مهد پرورش نام آوران افتخارآفرین به ویژه در دوران دفاع مقدس است.

اعلایی خاطرنشان کرد: یکی از اسناد ماندگار در دوران پرافتخار انقلاب اسلامی، نامه امام خمینی به روحانیون در اسفند سال ۶۷ است که به عنوان منشور روحانیت مشهور شده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در منشور روحانیت امام خمینی، بر ایثار و مدیریت جهان با استفاده از ابتکارهای مختلف از سوی روحانیت برای حفظ انقلاب اسلامی و گسترش آن بسیار تاکید شده است.

وی افزود: قزوین ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری دارد و برگزاری اجلاس های مهم ملی و بین المللی، زمینه های آشنایی مردم با این ظرفیت های استان قزوین را فراهم می کند.

سخنران بعدی این اجلاسیه ، آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت : تا قبل از انقلاب اسلامی همه دارو ندار روحانیت نظام ما یک فیضیه بود اما روحانیت مبارز و رزمنده کاری کردند که امروز یمن ،لبنان ، فلسطین و سوریه نیز هر یک به فیضیه تبدیل شده است و هر روز نیز با عنوان مقاومت اسلامی و تحت تحت زعامت رهبر معظم انقلاب وسعت بیشتری به خود می گیرد .
وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس آزادگان و رزمندگان و روحانیون رزمنده این ویژگی را داشتند که نسبت به جمعیت خود بیشترین تعداد رزمنده در جبهه ها را داشته و بیشترین شهدا را نیز تقدیم انقلاب کرده اند و پیام این بود که آنها نیستادند و گفتند بروید، بلکه رفتند و گفتند بیایید.
وی تصریح کرد: امروز در عرصه های فکری، علم و دانش و علوم مختلف حوزوی فرهیخته ترین موفق ترین مجتهدان و مدرسان از میان روحانیون رزمنده هستند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز در عرصه جهاد تبیین آن چه را که لازم است را باید انجام داد تا با این کار دین خود را به شهدا ادا کرده باشیم.

 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد،امام جمعه موقت تهران در همایش روحانیون آزاده سراسر کشور و گرامی داشت شهدای روحانیت استان گفت: روحانیان آزاده در هر اردوگاهی که باشند پرچمدار و مشعلدار استقامت در راه خدا هستند و اراده اصلی آنها مبتنی بر ایجاد وحدت میان مبارزان و مجاهدان است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: مرحوم ابوترابی، اسارت را به معنای واقعی کلمه، به کلمه طیبه تبدیل کردند و معتقد بودند اسارت قطعه‌ای از بهشت استقامت و ایثار،دفاع از ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برپایی نماز شب است.

وی گفت: دفاع مقدس رحم رشد و اعتلای انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت، بیداری اسلامی و شکست صهیونیست است و اگر انقلاب اسلامی محقق نمی شد هیچیک از این رخدادهای مهم منطقه‌ای و بین المللی رقم نمی خورد و به حق باید از ارزش‌های دفاع مقدس، پرده برداری کرد و برای جوانان بازگو کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر رشادت های رزمندگان دفاع مقدس و یک دهه مقاومت ملت ایران نبود، امروز جمهوری اسلامی به قدرت منطقه ای تبدیل نمی شد و یکپارچگی ملی و وحدت در جهان اسلام شکل نمی گرفت، کما اینکه امروز شاهد شکل گیری وحدت میان دو کشور و ملت ایران و عراق در برابر استکبار هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: امروز مردم در کنار دولت ایستادند تا گره های بزرگ اقتصادی کشور گشوده شود و منابع ملی به غارت نروند و این منابع در مسیر رشد و توسعه کشور بکار رود. وی اذعان کرد: پیشکسوتان جهاد و شهادت مایه عزت و آبروی ملت ایران هستند و با هدایت آنها می توانیم مسیر را برای افزایش اقتدار ملی و عزت اسلام هموار کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهیدان، جانبازان، رزمندگان و اسرای ۸ سال دفاع مقدس به تعبیر رهبر معظم انقلاب، الماس های درخشانی هستند که در جامعه می درخشند و از خداوند می خواهیم ما را قدردان رشادت ها و جهاد آنها قرار دهد.

همچنین رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش برجسته روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرده و بیان داشت: رزمندگان اسلام و همه مردم استان قزوین مدیون رشادت های روحانیان به ویژه مرحوم آیت الله باریک بین هستند و ایشان پرچمدار ساماندهی رزمندگان استان قزوین در دوران ۸ سال دفاع مقدس بودند.

سردار عراقی افزود: امروز شاهد جنگ های هیبریدی و جدید و همچنین تخریب روحانیت هستیم و باید با تاکید بر جهاد تبیین، نقشه دشمنان را نقش بر آب کنیم.وی افزود: در جنگ سوریه علیرغم تلاش های داعش برای تخریب چهره رزمندگان جبهه مقاومت، پس از فتح حلب شاهد رجوع مردم حلب و سوریه به رزمندگان جبهه مقاومت و جلب اعتماد آنها بودیم.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز برای عبور از بحران ها به ویژه خنثی کردن تلاش های دشمنان برای تخریب چهره انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت باید دست به دامان ولی فقیه و علما باشیم.

محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و ۱۰۳ شهید روحانی استان قزوین، گفت: یکی از اسناد ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی، سندی است که امام راحل در واپسین روزهای زندگی خود در اسفند ۶۷ آن را تدوین و منتشر کردند که به منشور روحانیت مشهور شد.
وی تصریح کرد: مطالعه این سند دارای مفاهیم بالا و از ادبیات سرشاری که به لحاظ آیین نگارشی برخوردار است موضوعی را مطرح می‌کنند و انتظار از روحانیت را برابربا رسالت این حوزه که همان روح ایثارگری و شهادت بود را ارائه می فرمایند.
اعلایی ادامه داد: امام راحل در همان منشور روحانیت اذعان دارند که این قشر بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است.
استاندار قزوین گفت : از نگاه معمار انقلاب اسلامی مفاهیم روحانیت با ایثار ،جهاد و شهادت دیده شده و در تاریخ انقلاب تشیع جانبازی و ایثارگری با روحانیت قرین بوده است.

وی خاطر نشان کرد: قزوین یکی از گنج های و مراکز پرظرفیت اما ناشناخته کشور است و این شهر بسیار بیش از آن چیزی که تصور می شود دارای ظرفیت است تا جایی که در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری ایشان نیز از این ظرفیت ها متعجب بودند.

 

در ادامه از خانواده شهدای روحانی تجلیل شد.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.