پرهیز از نگاه متکبرانه و توجه به نگاه دلسوزانه در ارتباط با مخاطبان در حوزه عفاف و حجاب ضروری است.

استان قزوین قزوین
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین  در جلسه اساتید و دغدغه مندان حجاب و عفاف

پرهیز از نگاه متکبرانه و توجه به نگاه دلسوزانه در ارتباط با مخاطبان در حوزه عفاف و حجاب ضروری است.

در دستورات قرآن، روایات و سیره رسول اکرم (ص) تأکید به این مسئله شده و هم اینکه همواره تمام اقوام ایرانی اعم از کردها، گیلک، بلوچ و دیگر قومیت‌ها از بهترین نوع پوشش برخوردار بوده‌اند.

 

 به گزارش دفتر رسانه وارتباطات  و نهضت استادی بسیج  قزوین  روز گذشته تعدادی از اساتید و دغدغه مندان حجاب و عفاف  با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی دیدار و گفتگو کردند

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین پس از شنیدن سخنان حاضرین  اظهار داشت : خداوند سفارش همه انسان‌ها را به ما کرده است، نخستین گامی که بر می‌داریم این است که باید نگاه‌ها نسبت به مخاطبان اصلاح شود، نباید نگاه متکبرانه در حوزه عفاف و حجاب داشته باشیم و باید خود را خادم مردم بدانیم و از موضع دلسوزی به مخاطبان نگاه می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در دستورات قرآن، روایات و سیره رسول اکرم (ص) تأکید به این مسئله شده و هم اینکه همواره تمام اقوام ایرانی اعم از کردها، گیلک، بلوچ و دیگر قومیت‌ها از بهترین نوع پوشش برخوردار بوده‌اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: تحکیم مبانی ایمانی و دینی می‌تواند عفاف و حجاب را مستحکم کند، باید این ریشه به ‌صورت زیرساختی محکم شود و هم خواهران حوزوی باید در این راستا فعال بیشتری کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: دغدغه‌مندان عرصه عفاف و حجاب باید از محتواهای کلیشه‌ای پرهیز کنند، زیرا این محتواها مردم را خسته می‌کند و خروجی و برکت نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید از رسانه با برنامه استفاده کنیم، اگر قرار است کار رسانه‌ای انجام شود باید جذاب، فاخر و حکیمانه باشد و اگر کانال‌هایی در فضای مجازی به صورت هنرمندانه ایجاد شود که جاذبه لازم را به همراه محتوای مطلوب داشته باشد بسیار مؤثر خواهد بود.

وی اذعانداشت: حجاب محصول عفاف، عفاف محصول کرامت، کرامت محصول تقوا و تقوا محصول عبادت است و همه برنامه‌ها باید به سمت حفظ و ارتقای کرامت انسان‌ها منتهی شود؛ بنابراین ما باید کار روی مقوله عفاف و حجاب را از عقیده آغاز کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.