وبینار با عنوان "مهدویت در ادعیه ماه مبارک رمضان"

استان قزوین قزوین
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار کرد

وبینار با عنوان "مهدویت در ادعیه ماه مبارک رمضان"

به همت گروه معارف اسلامی و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تشکل اسلامی بانوان فرهیخته (اساتید) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وبینار با عنوان "مهدویت در ادعیه ماه مبارک رمضان"برگزار شد.


به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج  قزوین، به همت گروه معارف اسلامی و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و تشکل اسلامی بانوان فرهیخته (اساتید) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وبینار با عنوان "مهدویت در ادعیه ماه مبارک رمضان" برگزار شد.در این سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر حاجی محمدی از استادان گروه معارف این دانشگاه، ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم و عید سعید فطر گفت: توحید وقتی در انسان به کمال خود می رسد که انسان امام زمان خودش را درک کند و زندگی و وجود انسان، امامِ زمانی شود.
وی افزود: وقتی که ما در ماه مبارک رمضان روزه گرفتیم و بندگی خدا را انجام داده و این ماه را به پایان رساندیم؛ تازه این مسیر،
  شروع کار بندگی است. چون ماه مبارک رمضان یک تمرین و رزمایش بود که ما را تربیت کند تا از کسانی باشیم که معرفت ما نسبت به خداوند متعال و به امام زمان (عج) بیشتر شود.
استاد دانشگاه یادآور شد: باید از آیات قرآن کریم، ادعیه و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام استفاده کنیم تا معرفت پیدا کنیم و به درجه کمال برسیم. در شب قدر فرشتگان به اذن خداوند به محضر امام زمان (عج) می رسند و تمام امور را به ولی عصر ارواحنا فداه ارائه می دهند و تمام امور با تایید و امضای آن حضرت از خداوند طلب می شود و امام زمان (عج) و ملائکه خداوند واسطه فیوضات الهی هستند.
حجت الاسلام حاجی محمدی ادامه داد: ما در انتظار جامعه ای هستیم که امامِ زمانی و مهدوی باشد و همان طور که در ادعیه ماه رمضان آمده است که خدایا هر فقیری را غنی کن؛ هر گرسنه ای را سیر کن؛ هر مریضی را شفا بده؛ هر اسیری را از بندِ اسارت رها کن؛ فساد را از
  جامعه مسلمین برطرف کن. در آن صورت، در جامعه مهدوی عدالت، آرامش، آسایش، امنیت، قدرت، عزت حاکم می شود.
وی تصریح کرد: تمامی اعمال عبادی که ما انجام می دهیم ظاهر و باطنی دارد که باطنِ اعمال ما ولایت است. یعنی اینکه همه این اعمال، باید منجر شود به اینکه بنده رابطه ام با امام زمان (عج) اصلاح شود و به احسن وجه بوده و مورد رضایت امام عصر (عج) باشد.
استاد گروه معارف این دانشگاه اظهار داشت: در دعای افتتاح، حکومت امام زمان (عج)، دولت کریمه معرفی می شود یعنی در دولت آن حضرت، نیازها برطرف شده و ارزش‌های اسلامی و انسانی احیا می شود.
وی افزود: انتظار فرج از بالاترین اعمال انسان است و انتظار یعنی اینکه ما حرکت و اقدام داشته باشیم و خود و جامعه را برای وقوع این امر بزرگ مهیا کنیم نه اینکه فقط بنشینیم و منتظر ظهور باشیم. در دولت امام زمان (عج) اسلام و مسلمین قدرت، عزت و شوکت پیدا می کنند و دشمنان اسلام، کفر و نفاق، ذلیل و نابود می شوند. حجت الاسلام حاجی محمدی ادامه داد: ائمه اطهار علیهم السلام هر کدام انتظار ظهور امام زمان (عج) را می کشیدند و آرزوی درک زمان ظهور آن وجود نازنین را داشتند. همان طور که ما منتظر ظهور آن حضرت بوده، وجود نازنین امام زمان (عج) هم در انتظار ظهور خود هستند تا به امر خداوند، این واقعه مهم به وقوع
  بپیوندد.
وی در پایان گفت: ان شاءالله، با ظهور آن حضرت، زمین زینت پیدا می کند و این ماه مبارک رمضان یک کلاس درس است که ما در آن باید فرهنگ مهدویت، ظهور و آموزه های دینی و مهدوی را فرا بگیریم و آموخته های خود را به مرحله عمل و اجرا در آوریم.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.