احداث شهرک فناوری استان در راستای تحقق شعار سال

استان قزوین قزوین
استاندار قزوین در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

احداث شهرک فناوری استان در راستای تحقق شعار سال

استاندار قزوین در دیدار نوروزی با ‌هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن اشاره به شعار سال و تاکید رهبری بر اقتصاد دانش بنیان، گفت: در این راستا احداث شهرک فناوری استان را در برنامه داریم تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای استقرار کسب و کارهای فناور و واحدهای تحقیق و توسعه در صنعت استان مهیا شود .

 

به گزارش دفتررسانه و  نهضت استادی بسیج قزوین،  استاندار قزوین در دیدار نوروزی با ‌هیات رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن اشاره به شعار سال و تاکید رهبری بر اقتصاد دانش بنیان، گفت: در این راستا احداث شهرک فناوری استان را در برنامه داریم تا با فراهم آوردن بستری مناسب برای استقرار کسب و کارهای فناور و واحدهای تحقیق و توسعه به سمت حمایت از  اشتغالزایی و اقتصاد دانش بنیان برویم و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان دانشگاه معین استان، می‌تواند نقش محوری در تحقق این هدف داشته باشد تا زمینه انتقال و توسعه فناوری در صنعت استان مهیا شود.
محمدمهدی اعلایی در
  این نشست صمیمی ضمن تشکر از اقدامات اخیر صورت گرفته در دانشگاه  بیان داشت : کارهایی که انجام شده نویدبخش آینده خوبی برای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خواهد بود و حتماً در جایی که کارها با اخلاص و صداقت صورت گیرد با رحمت، محبت و توفیقات الهی همراه می‌شود.
وی فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آبروی نظام است” را یک سرمایه‌ ارزشمند برای استان و دانشگاه برشمرد و تاکید کرد: برای تحقق دانشگاهی که در تراز نام امام‌‌‌خمینی(ره) و آبروی نظام باشد همه باید تلاش کنیم و ماهم از دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی خود، پشتیبانی می‌کنیم.
استاندار قزوین از برنامه دانشگاه در افزایش جذب دانشجویان بین المللی حمایت کرد و گفت: این دانشجویان می‌توانند هم سفیران فرهنگ ایرانی اسلامی باشند و هم برای شناساندن ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و اقتصادی تاثیرگذار باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود؛ حل مشکل آب استان را یکی از اولویت‌های استان دانست و از مسئولان دانشگاه خواست با استفاده از ظرفیت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و ترسیم نقشه راه و ایجاد هسته‌های پژوهشی و گروه‌های علمی، برای حل مشکل آب استان اقدام کنند.
استاندار قزوین بر ارتباط گسترده و همکاری هم‌جانبه بدنه اجرایی و مدیران استانی با دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و بهره‌گیری از دانش و توانمندی جوانان خوشفکر و متدین دانشگاهی، در مسیر رسیدن به اهداف و اولویت‌های استان اثرگذار خواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه بر استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری و همچنین جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان و نیز به کارگیری هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و افزود: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با دانشگاهیان در یک ارتباط دوسویه می‌تواند توسعه و تعالی استان را به دنبال داشته باشد.

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.