آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قزوین

استان قزوین قزوین
با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور , برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قزوین

 استفاده از ظرفیت بسیج اساتید برای جهاد تبیین در جامعه گامی مهم در جنگ نرم می باشد که افسران این جنگ نرم یعنی اساتید بسیجی ایفاگر این وظیفه می باشند.

 بسیج اساتید استان قزوین تجلی تخصص و تعهد در جامعه است.

به گزارش دفتر  رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج استان قزوین ، در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید استان قزوین ، محمدرضا مرداني، رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور ضمن گرامیداشت یاد ۳۰۰۰ شهید مظلوم استان اقزوین ، یاد شهیدان رجایی ،  حسن پور ، بابایی ، لشکری ، شالباف و... بزرگانی مانند سید آزادگان ابوترابی را گرامی داشته و در ادامه سخنان خود با اشاره اهمیت شهر قزوین و نقش آفرینی  قابل تقدیر مردم قزوین  درهشت سال  دفاع مقدس گفت :  شهر قزوین از لحاظ تعداد نیروهای حاضر در جنگ تحمیلی و پشتیبانی های مردمی با استان های بزرگ کشور برابرای می کرد .

وی افزود : دانشگاه امام خمینی (ره) یک دانشگاه معمولی نیست، دانشگاهی برای پرچم داری و برای الهام بخشی، صدور انقلاب اسلامی و تقویت کادر انقلابی برای جهان اسلام می باشد.

 جایگاه دانشگاه امام خمینی (ره) با توجه به اختیارات اختصاصی که دارد در خصوص تمدن سازی اسلامی و انتقال آرمان های والای انقلاب اسلامی بی بدیل است.

 تربیت دانشجویان مجاهد و انقلابی باید جزو اولویت اساسی این دانشگاه باشد. 

 توجه به مسائل جهان اسلام و ایجاد کار گروه های تخصصی در این زمینه، جزو اهداف مهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) می باشد که باید در این مسیر قدم های اساسی برداشت.

 دانشگاه امام خمینی (ره) باید فراتر از دانشگاه الازهر مصر در جهان اسلام ایفای نقش کند.

 در میدان بودن برای تعالی امت اسلامی و برای پیشروی جبهه مقاومت، وظیفه اساتید، مسولین جامعه علمی و دانشگاهیان می باشد.

 استفاده از ظرفیت بسیج اساتید برای جهاد تبیین در جامعه گامی مهم در جنگ نرم می باشد که افسران این جنگ نرم یعنی اساتید بسیجی ایفاگر این وظیفه می باشند.

 بسیج اساتید استان قزوین تجلی تخصص و تعهد در جامعه است.

 توجه به آرمان ها و اهداف مکتب شهید سلیمانی باید سرلوحه کار بسیج اساتید باشد.

 

در ادامه این مراسم فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: در جنگ سخت ما جانانه مقاومت کردیم والحمدلله پیروز شدیم در جنگ نرم  باید بیشتر مراقبت کرد الان هجمه ها به سمت شما و در جنگ نرم هستیم

وی اقزود : انسان‌هایی مهمتر و اولی‌تر از اساتید دانشگاه نداریم و امروز از استادان دانشگاه‌هایمان انتظار می‌رود که در حوزه جهاد تبیین علمداری کنند.

وی با بیان اینکه امروز اردوکشی دشمنان ما به حوزه مقولات فکری وارد شده، گفت: دشمنان ما دیگر در حوزه سلاح، مهمات، عملیات‌های دفاعی، هجومی و حتی در حوزه امنیتی شمشیر خود را غلاف کردند. چون در جاهایی که میدان روبه‌روی ماست، دشمن را به بن‌بست رساندیم و در این حوزه همه زورشان را زدند و دیگر قدرت تصمیم‌گیری ندارند.

سردار آتانی اضافه کرد: اما حوزه فکر، اندیشه و جهاد تبیین برای انقلاب اسلامی حوزه‌ای است که آنها ما را به میدان آوردند و در واقع ما را به مبارزه طلبیدند. امروز دشمن تلاش می‌کند انقلاب ما با این عظمت، مبانی، آثار ماندگار و عمل صالح و عالمگیرش را با حکومت منحط پهلوی مقایسه کند و برای مقابله با انحراف امروز علم جهاد تبیین به دست دانشگاه است که باید از مبانی و اهداف آرمانی انقلاب دفاع کنیم.

آمریکایی‌ها در فلسفه زندگی به آخر خط رسیدند

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) با ذکر اینکه در حوزه فکر و اندیشه هم مانند دفاع از حرم به میدان می‌آییم، گفت: امروز برای استفاده از مبانی انقلاب ترس و واهمه‌ای نداریم و در حوزه فکر و اندیشه چیز کمی نداریم که دشمن بخواهد ما را عقب ببرد. بنابراین همان‌طور که کمونیسم را به موزه تاریخ سپردیم، نظام سرمایه‌‌داری را هم به موزه تاریخ می‌سپاریم.

سردار آتانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت که این آمریکایی‌ها ادای فیل را درمی‌آورند، ولی مغز گنجشک دارند. بنابراین کسانی که مغز گنجشک دارند، نمی‌توانند انقلاب ما و مبانی ارزشی آن را زیر سؤال ببرند. امروز که کمونیسم رفته، باید از آمریکایی‌ها پرسید که در نظام سرمایه‌داری به کجا رسیدید و با کدام فکر می‌خواهید دنیا را به جلو ببرید؟

قاسم زاده  رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره )   با مهم دانستن جایگاه بسیج اساتید، بیان کرد: بسیج اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در حل بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات جامعه حرکت نمایند.

وی ضمن تاکید به ارتباط بیشتر و موثر میان اساتید و دانشجویان بر لزوم همراهی  میان ان ها  تاکید کرد.

دکتر نجاتی در ادامه این مراسم ضمن قدر دانی از مسئولین بسیج اساتید در دوره های گذشته  به بیان گزارش از عملکرد بسیج اساتید استان در طی مسئولیت خود پرداخت وبیان داشت : تغییرات در نحوه جذب اساتید صورت گرفته و بیش 68 در صد اساتید بسیجی از اعضای هیات علمی دانشگا ه ها شده در صورتی که در گذشته پنج در صد از اساتید بسیجی را شامل می شده است .

همچنین وی با تشکیل اندیشکده ها و اندیشگاه و فعالیت اندیشکده ها پرداخت و نقش موثر ان را در مسائل استان بیان داشت .

نجانی به بیان فعالیت بسیج اساتید به  عرصه های مختلف علمی ،  جهاد تبین و روشنگری و کمک های مومنانه وارتباط صنعت و دانشگاه و رویکرد جوانگرایی در بدنه آن پرداخت .

ذوالفقار زاده رئیس بسیج اساتید قزوین آخرین سخنران این نشست ضمن تشکر از زحمات و خدمات دکتر نجاتی به اهمیت دانشگاه در روند اصلاح جامعه پرداخت و  بیان داشت : طیق فرمایش امام راحل دانشگاه مبدا همه تحولات است دانشگاه اصلاح شود کشور اصلاح می شود .

وی اضافه کرد: در ضمن در اساسنامه دانشگاه امام خمینی آمده که این دانشجویان پیام انقلاب را به جهان برسانند و سفرای انقلاب باشند و به همین خاطر رسالت ما در این حوزه بسیارسنگین است و متأسفانه هنوز این رسالت را به خوبی انجام ندادیم.

ذوالفقارزاده ادامه داد: همان‌طور که حضرت امام‌خمینی(ره) می‌فرمایند بعد از جبهه جنگ جبهه علمی و دانشگاهی قرار دارد و امروز باید از خود بپرسیم که این جبهه را چطور کنترل کردیم و چرا برخی بازتاب‌های منفی در جامعه پیدا می‌شود. آیا همانند حضور رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل در دانشگاه عمل کردیم و چنین فعالیت‌هایی را احساس کردیم؟

وی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: با توجه به اینکه وارد 40 سال دوم انقلاب شدیم، باید بر مبنای این بیانیه در کنار علم و پژوهش به اخلاق و معنویت هم بهای بیشتری بدهیم. بنابراین اگر نماد علم را دانشگاه و نماد معنویت را حوزه قرار دهیم، معنی فرمایش مقام معظم رهبری این است که حوزه و دانشگاه باید این 2 رسالت را باید در ارتباط و تعامل با هم پیش ببرند.

ارتباط دانشگاه‌های استان با صنعت و کشاورزی اتفاق نیفتاده است

مسئول بسیج اساتید سپاه صاحب‌الأمر(عج) در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان قزوین یک‌‌نهم تولید ناخالص داخلی کشور را دارد، گفت: اگر بسیج اساتید بخواهد رسالت خود را انجام دهد، باید ارتباط تنگاتنگ با مسائل صنعت و کشاورزی داشته باشد و این‌گونه می‌توانیم مشکلات استان را حل کنیم. بنابراین تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت برنامه اصلی بسیج اساتید استان در دوره جدید است.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضورسرادر رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین و  محمد رضا مردانی  رئیس سازمان بسیج اساتید کشورنماینده رهبری در نهاد دانشگاه  امام خمینی وروسای دانشگاه های استان قزوین و جمعی از اساتید و مسئولین کانون ها و اندیشکده ها و اندیشگاه  برگزار شد، از زحمات دکتر نجاتی آتانی  مسئول سابق سازمان بسیج اساتید استان در دوران خدمتش قدردانی شد و حکم انتصاب دکتر حسن ذوالفقار زاده  به وی اعطا گردید

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.