بصیرت، بینش، آگاهی، عطوفت و مهربانی از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار بود

استان قزوین قزوین
برگزاری مراسم سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

بصیرت، بینش، آگاهی، عطوفت و مهربانی از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار بود

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، مراسم سخنرانی، با حضور هیات رییسه، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین  به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، مراسم سخنرانی، با حضور هیات رییسه، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین جواد نفری، استاد حوزه و از اعضای هیات علمی گروه معارف واحد بوئین زهرا، ضمن تسلیت این ایام گفت: حضرت علی (ع) بعد از شهادت حضرت فاطمه (س) از برادرش عقیل خواستند که همسری برای ایشان انتخاب کند که دارای اصالت و ویژگی های ممتاز باشد چون عقیل نصب شناس بود و خانواده ها و اصالت ها را به خوبی می شناخت، حضرت ام البنین (س) که نامش فاطمه بود را برای حضرت علی (ع) برگزیدند.

وی در ادامه به ویژگی های حضرت ام البنین (س) اشاره و تصریح کرد: بصیرت، بینش، آگاهی، عطوفت و مهربانی از خصوصیات بارز این بانوی بزرگوار بود و یکی از نکات قابل توجه این خانم، بینش و آگاهی ایشان بود.به عنوان نمونه، وقتی امیر المومنین(ع) به خانه آمدند ایشان را با نام فاطمه صدا می زدند و ایشان به حضرت علی (ع) عرض کرد که دیگر اسم مرا فاطمه صدا نزنید چون با بردن اسم فاطمه فرزندان شما ناراحت می شوند پس مرا ام البنین صدا بزنید.

حجت الاسلام نفری افزود: حضرت ام البنین (س) در بحث ولایت مداری و حمایت از امام خود، چهار فرزندش را تقدیم این راه و مکتب کرده و امام زمان خود را به نحو احسن در واقعه عاشورا یاری نمودند که یکی از فرزندانش حضرت ابوالفضل (ع) و فرزندان دیگر ایشان عبدا... ، عثمان و جعفر بودند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: زمانی که امام حسین (ع) از مدینه به سمت کوفه حرکت می کردند این بانوی بزرگوار به بقیه کاروان سفارش می کردند که امام حسین (ع) را دریابید که مبادا ایشان تنها بماند. این رفتارها، نشان از ارادت این خانم نسبت به امام زمان خودش است.

وی افزود: وقتی که بشیر خبر شهادت فرزندان ام البنین (س) را به ایشان داد، ام البنین (س) از وضعیت امام حسین (ع) می پرسند و می گویند که از امام حسین (ع) به من خبر بدهید و می گویند که فرزندان من و کل کسانی که در این عالم هستند فدای اباعبداالحسین (ع). نتیجه این خصوصیات ممتاز ایشان، منجر به تربیت فرزندی چون حضرت عباس (ع) می شود.

حجت الاسلام نفری در ادامه با اشاره به گرامی داشت مادران و همسران شهدا گفت: ان شاءالله خداوند توفیق ادب، بصیرت و ولایت مداری را به همه ما عنایت کند و برگزاری چنین مجالسی برای گرامی داشت شهدا و مادران و همسران شهدا بسیار ارزنده است چرا که این عزیزان، همسران و فرزندانشان را در راه حفظ اسلام و وطن تقدیم انقلاب کردند و این صبوری ها و بردباری هایی که مادران و همسران شهدا دارند واقعاً قابل تقدیر و تحسین است.

وی در پایان اظهار داشت: انسان در مقابل مادران و همسران شهدا شرمنده می شود چرا که این بزرگواران، بصیرت و ولایت مداری را از حضرت ام البنین (س) به خوبی آموخته اند. انشاءالله بتوانیم دین خود را نسبت به شهدا و خانواده های آنها ادا کنیم و مدیون آنها نباشیم و از آنها غافل نشویم.

گفتنی است، این مراسم با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.
Image removed.  Image removed.  Image removed.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.