حجاب و عفاف در مکاتب سیاسی ، احتماعی جهان

استان قزوین قزوین
امور بانوان و اندیشکده سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می کند

 حجاب و عفاف در مکاتب سیاسی ، احتماعی جهان

در یهودیت  زن مظهر فساد ، عامل تفریح برای مرد است حجاب واجب است نه حق الله و حق فردی زن بلکه حجاب برای مرد است زن اگر حجاب را از سرشان  بر دارند  یعنی لغو نکاح کرده است .

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ،  به همت معاونت بانوان بسیج اساتید استان قزوین  و با همکاری اندیشکده سبک زندگی اسلامی ایرانی (زن و خانواده) ،سلسله  نشست هایی با موضوع حجاب و عفاف  با حضور اساتید زبده برگزار می کند.اولین نشست  روز  یکشنبه 26 دیماه   ساعت 19 با حضور دکتر مرضیه افضلی با موضوع  حجاب و عفاف در مکاتب سیاسی ، احتماعی جهان برگزار گردید .در  این نشست افضلی گفت : اندیشمندان و فلاسفه یونان باستان از حمله  افلاطون  و ارسطو زن را در قاعده هرم و  شرور، عامل فساد و بدبختی می داندو  مردرا  مظهر شجاعت زبردستی و توانایی و زن تهی از همه ارزش‌ها است زن جنس دوم  و در شمار بردگان،  دیوانگان وکودکان قرار می داد افلاطون مالکیت را نفی می کرد و قائل به دوطبقه در جامعه  بود یک اشراف که  زنان  را به صورت اشتراکی در اختیار همه مردان قرار می دادند  و دوم ، طبقه پایین که  زن را  مایملک مردان می دانستند .  بین زن و مرد تفاوت قائل بود مرد برتر و زن پست تر و  مرد کامل و زن ناقص می شمردند .  در یونان باستان بی‌حجابی نبود  ولی باید زن پوشیده بود به خاطر مردان .

 وی افزود : در یهودیت  زن مظهر فساد ، عامل تفریح برای مرد است حجاب واجب است نه حق الله و حق فردی زن بلکه حجاب برای مرد است زن اگر حجاب را از سرشان  بر دارند  یعنی لغو نکاح کرده است .

 این استاد دانشگاه بیان کرد : در مسیحیت  اعتقاد براین است که زن از دنده چپ مرد آفریده و به دلیل نیاز مرد آفریده شده است مجازات زنان به خاطر گناه مادرشان حوا که میوه ممنوعه را خورد باید دردهای قاعدگی و زایمان را بتحمل کنند .  اگر فرزند دختر دنیا آوردن دوبرابر درد  بیشتر می کشد برای همین در مسیحیت تجرد را ارزش  می دانند زیرا ارتباط انسان با زن رد  شده‌است 

 

 وی اظهار داشت : حجاب اطاعت از مرد است و اطاعت از خداوند نیست  در واقع بین کلیسا و شوهر ارتباط تنگاتنگی وجود دارد

فعال در حوزه زن و خانواده تصریح کرد :  در دوره  مدرنیته آگوست کنت ودورکیم مثل افلاطون زن را غیر انسان نمی دانند . اما ارزش و حرمت برای او قائل نیستند . و مارکس مستقیما از زن صحبت نکرده اما انگلس بیان می کند که حجاب و آزادی مغایره هم هستند .

 وی افزود : فروید غریزه جنسی را عامل اصلی در تمام شئونات انسان می داند واز اینجا بحث حجاب بیشتر از قبل کم رنگ شد و بطوری که الان برهنگی  زن در غرب ارزش بشمار می رود .   

این استاد دانشگاه تصریح کرد : در اسلام زن مسلمان حجاب را به خاطر خودش رعایت می کند نه برای مرد ان .

 در پایان اساتید سوالات خود را مطرح و پاسخ سوالات خود را دریافت کردند .

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.