عفاف، جلوه‌ای از ابعاد کرامت فاطمی است

استان قزوین قزوین
دیدار جمعی از اساتید و فعالان حوزه بانوان با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

عفاف، جلوه‌ای از ابعاد کرامت فاطمی است

الگوی تمدن اسلامی در تمام بخش ها، از جمله خانواده می باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و در فعالیت های اجتماعی باید با حکمت و درایت بالایی کارها را پیش ببریم تا شاهد تعارض نباشیم و لازمه این کار تقویت زیرساخت های تقوا، ایمان و اخلاص است.

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار تعدادی ازاساتید بسیجی و بانوان فعال فرهنگی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: هماهنگی، همگرایی و هم افزایی همه شخصت ها و نهادهای فعال در عرصه بانوان، بسیار راهگشاست و هر روز این مهم می بایست تقویت شود.

 

وی با تاکید بر اینکه الگوی تمدن اسلامی باید با جدیت بیشتری دنبال شود، تصریح کرد: الگوی تمدن اسلامی در تمام بخش ها، از جمله خانواده می باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و در فعالیت های اجتماعی باید با حکمت و درایت بالایی کارها را پیش ببریم تا شاهد تعارض نباشیم و لازمه این کار تقویت زیرساخت های تقوا، ایمان و اخلاص است.

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه عفاف جلوه ای از ابعاد کرامت فاطمی است، گفت: یک جلوه از شخصیت حضرت فاطمه(س)، عفاف است و این جلوه از شخصیت حضرت را جز خدا کسی نمی تواند تبیین کند و خداوند نیز در قرآن تبیین کرده است.

 

Image removed.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه قرآن معرفی نامه حضرت فاطمه است و باید جامعه را قرآنی کنیم تا رنگ فاطمی بگیریم، خاطرنشان کرد: خداوند سوره کوثر را برای حضرت فاطمه زهرا(س) نازل کرده است و این مهم به خوبی گویای شخصیت والای حضرت است و می باید تلاش کنیم حضرت فاطمه(س) را الگوی جامعه قرار دهیم.

 

وی ایجاد ارتباط با اقشار مختلف جامعه را لازمه موفقیت در عرصه عفاف و حجاب دانست و عنوان کرد: کاری کنیم که با استفاده از ظرفیت های موجود در تمام عرصه ها نظیر عرصه های ورزشی، با اقشار مختلف مردم ارتباط برقرار کنیم چرا که این مهم لازمه کار و موفقیت در عرصه عفاف و حجاب است.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: بیشتر و پیشتر از عفاف، باید حامی کرامت زنان باشیم، خدشه‌دار کردن کرامت‌ها برای هموار کردن مسیر حجاب، اشتباه است و باید بیش و پیش از حجاب دغدغه کرامت زنان را داشته باشیم، کار حجاب و عفاف هم درست خواهد شد.

 

Image removed.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مشی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، خدمت به همه مردم بود و آنها در خدمت به مردم عراق و سوریه به دین آنها نگاه نکردند و به زنان ایزدی نیز یاری رساندند و آنها را از زیر بار ظلم داعش نجات دادند و همین روحیه را نسبت به زنان مسیحی، شیعه و سنی هم داشتند.

 

وی عنوان کرد: مسئولان عفاف و حجاب برای برقراری ارتباط با بانوان جامعه، می بایست با آنها همدردی کنند و از مشکلات بانوان مطلع شوند و تلاش کنند تا با حل مشکلات بانوان جامعه و زنان خانه دار، با آنها ارتباط برقرار کنید و در گام نخست سخنی از حجاب به میان نیاورید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به زنان سرپرست خانوار و زنان شاغل را که با مشکلات مواجه هستند، مهم دانست و گفت: بسیاری از زنان سرپرست خانوار با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و نباید از سرنوشت و مشکلات آنها بی اطلاع باشیم و می بایست این بزرگواران را شناسایی و در مسیر حل مشکلات آنها گام برداریم.

 

آیت الله عابدینی بیان کرد: در حوزه بانوان و عفاف و حجاب، فعالیت های استان های دیگر را نیز مورد مطالعه قرار دهید تا بتوانید از تجارب موفق آنها بهره بگیرید و شما نیز تجارب موفق خود را در اختیار آنها قرار دهید چرا که این مهم باعث سرعت در پیشرفت کار می شود.

نوشتن دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.