فاطمیه داستان احساس مسئولیت داشتن و ساکت نبودن است

استان قزوین قزوین
برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

فاطمیه داستان احساس مسئولیت داشتن و ساکت نبودن است

شور فاطمی خوب است یعنی اینکه برای آن حضرت عزاداری کنیم و بر مصائبش گریه کنیم اما این شور باید همراه با عقلانیت و شعور باشد.

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، مراسم عزاداری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور هیات رییسه، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام مقصودی ایراد سخن کرد و گفت : فاطمیه داستان غربت و تنهایی حضرت علی (ع) به عنوان حجت خدا بر روی زمین است. و این نکته را باید همیشه به یاد داشته باشیم که وقتی به خانه حضرت فاطمه (س) حمله ور شدند حضرت علی نفرمودند چرا به خانه من حمله ور شدید بلکه فرمودند: " آیا می خواهید نور خدا را خاموش کنید؟ "

وی افزود: فاطمیه حرفهای زیادی برای گفتن دارد. ایام فاطمیه یک دوره سبک زندگی و معرفت افزایی است. انشاء الله بتوانیم در این ایام بر معرفت و معنویت خود بیفزاییم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: شور فاطمی خوب است یعنی اینکه برای آن حضرت عزاداری کنیم و بر مصائبش گریه کنیم اما این شور باید همراه با عقلانیت و شعور باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید این سوال را بپرسیم چطور امکان دارد امام جامعه غریب و تنها شود. در جواب باید بگوییم که تعلقات، وابستگی ها، دنیا دوستی ها، فتنه ها و ابتلائات دیگر باعث این غربت می شود که مردم آن زمان گرفتار آن شدند.

حجت الاسلام مقصودی اظهار داشت: در زمان ما هم همینطور است و امام زمان ما هم غریب هستند که در زیارت نامه امام زمان (عج) فرازهایی از این غریبی وجود دارد و متاسفانه ابتلائات ما باعث این غربت شده است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه تصریح کرد: نکته دیگر اینکه فاطمیه داستان احساس مسئولیت داشتن و ساکت نبودن است و به بیان مقام معظم رهبری، بایستی جهاد تبیین برای این موضوع شکل بگیرد که چرا حضرت زهرا (س) شهیده شد؛ چون که به وسط جمعیت، سیاست و در دل داستان آمدند.

وی افزود: پس فاطمیه یعنی اینکه ساکت نباشید، تحلیل داشته باشید، دوست و دشمن خود را بشناسید، احساس مسئولیت داشته باشید و اگر لازم شد در جبهه حق تمام هستی و دار و ندار خود را در طبق اخلاص بگذارید و تماشاچی نباشید.

حجت الاسلام مقصودی گفت: فاطمه (س) از خودشان گذشتند و با تمام وجود و تمام قد از حریم ولایت و امامت دفاع کرده و فقط با خداوند معامله کردند.پس ما نیز باید از این بزرگواران الگو بگیریم.

وی تاکید کرد: فاطمیه آزمون و ابتلای امت است پس منتظر باشید چون این سنت الهی است که خداوند هر امتی را امتحان می کند و بعضی ها با فتنه های آن روزگار مردود می شوند چون در آن زمان امت به موقع در صحنه حاضر نشدند و دختر پیغمبر خدا (ص) که برای دفاع از حریم ولایت به میدان آمد به شهادت رسید و امت آن زمان مردود شد.

 حجت الاسلام مقصودی در پایان گفت: پس اگر بصیرت نباشد و به موقع سخن نگوییم و دیر در میدان حاضر شویم و فقط تماشاچی باشیم، معلوم نیست که چه عاقبتی در انتظار ما باشد و آخرین نکته اینکه فاطمیه داستان مصیبتی جانگداز است که یگانه دختر پیغمبر خدا (ص) و پاره تن او را به صورت غریبانه و ظالمانه به شهادت رساندند .

گفتنی است، مداحی این مراسم معنوی را حاج داود اسماعیل پور، مدیر کل حراست دانشگاه بر عهده داشت.

شایان ذکراست، این مراسم به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.