اختلاف و تضاد دینی غرب و جمهوری اسلامی ایران ماهوی و محتوایی است

استان قزوین قزوین
در استانه بزرگداشت حماسه 9 دی

اختلاف و تضاد دینی غرب و جمهوری اسلامی ایران ماهوی و محتوایی است

سیاست جمهوری اسلامی ایران در هسته ای و برجام ، عدم عجله برای از سرگیری مذاکرات بدون گرفتن تعهد قوی و قرار نگرفتن در زمین بازی غرب این که برجام را به اقتصاد و معیشت گره نزنند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان قزوین در طلیعه بزرگداشت حماسه 9 دی و دهه بصیرت وبینار باموضوع مذاکرات هسته ای وین با سخنرانی دکتر کاظم حسینی بصورت برخط برگزار شد .

حسینی گفت : جامعه اطلاعاتی در سال 2000 به این تحلیل رسید که امریکا 25 سال بیشتر برای اثبات هژمونی و اقتدارخود در سراسر جهان فرصت ندارد و اگر این به تثبیت نرسد از سال 2025 به سمت فروپاشی خواهد رفت .

امریکا از سال 2000 هزار شش هدف داشت دو هدف ان مربوط به ایران ؛ یکی تضعیف نیرو های بی ثبات جریانی و دیگر تلاش برای رام کردن نیروهای واگرا در جامعه بین المللی ، در این راستا هریک از روسای جمهور روش ها و تاکتیک های متعددی داشتند .  اهداف بوش : راهبرد نظامی که به افغانستان و عراق حمله نظامی کرد. اهداف اوباما ، راهبرد قدرت هوشمند و گام به گام ؛حذف قدرت هسته ای ایران ،از بوش موفق تر بود و توانست برجام را در سال 94 به تصویب برساند و توافقات هسته ای عمل شد . ترامپ ، راهبرد تضعیف عناصر قدرت ایران ، ترور حاج قاسم سلیمانی و قدرت منطقه ای و عمق استراتژیک ، از بین بردن انسجام ملی از جمله حوادث سال های 96 تا 98 .  بایدن ؛ همزمانی  هسته ای ، موشکی ، حقوق بشری به شیوه نرم ، توجه به موضوعات نیابتی همراه با احتیاط و انفعال نسبی , مهار چین و پیمان استرالیا ، انگلیس و امریکا .

 

سیاست خارجی امریکا درخاور میانه در دوره بایدن  

یک حمایت از منابع نفتی

دو- حفظ منطقه به عنوان بازار مصرفی

سه حمایت از هم پیمانان از جمله رژیم صهیونیستی و..

جهار تثبیت قدرت امریکا و توازون قوا

پنج عدم شکل گیری هژمونی منطقه ای

شش حفظ روابط با کشورهای هم پیمان منطقه ای

سیاست خارجی امریکا در رابطه با ایران

طی 43 سال گذشته تلاش جهت سرنگونی نظام جمهوری اسلامی از طریق:

تحریم ،اعزام نیرو به طبس ، حمله به سکوهای نفتی ،تحریک جریان ضد انقلاب ،ترور حاج قاسم ، راه اندازی جنگ های سایبری و اقتصادی . البته جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات خصمانه ان ها ساکت نبوده است . تلاش برای ارائه الگوی جدید از ایستادگی در برابر مستکبران به نمایش گذاشته است .

 سه دیدگاه در مورد آمریکا

  1. آمریکا فرسوده است و باید به داخل تمرکز کرد
  2.  حیات آمریکا اصولاً بستگی به حضورش در اقصا نقاط عالم دارد
  3. نقطه تمرکز اصلی آمریکا خاورمیانه است تلفیقی از ۳ از این نظریه در حال اجرا است امنیت انرژی ،  امنیت اسرائیل  ، مقابله با خیزش مقاومت و مهار ایران  یک تحریم ،  رفع تحریم ، خنثی کردن و بی اثر کردن حتی از سلاح اتمی نیز مخرب تر است

دو توانمندی موشکی چالش برانگیز است و نظارتی وجود ندارد و تلاش افق هسته‌ای با موضوع موشکی

سه مسئله شکل

 چهار استراتژی در ۴۳ سال گذشته مهار و براندازی

  بنای دموکرات ها و جمله جمهوریخواهان استراتژیک یکی است ولی تاکتیک ها متفاوت است.

این کارشناس سیاسی افزود :

الگوی چهارگانه مواجهه ایالات متحده آمریکا با دیگر کشورها

ایالات متحده آمریکا از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی الگو را با دیگر کشورها غرب آسیا و جهان داشته است یک الگوی عراق و لیبی به بهانه وجود اح های هسته‌ای و شیمیایی و میکروبی به این دو کشور حمله نظامی کردند

دو الگوی مصرف پاکستان این دو کشور به جهان پاکستان این دو کشور به جهاتی شبیه ایران

ایران قبل از انقلاب از جهت اینکه متحده آمریکا و غرب بوده علی‌رغم روابط و هم پیمانی ولی مشکلات عدیده‌ای دارد

 سه  کره و کوبا علی‌رغم مذاکره به ویژه در دوره ترامپ جمهوری خواه هیچ چشم‌انداز مشخص و روشنی وجود نداشته است

 جهار  الگوی عربستان ؛عربستان به جهت  موقغیت استراتژیک و صدور نفت یکی از کشورهای مهم غرب آسیا است و قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا به دنبال چپاول ثروت این کشور نفت خیز بود ه و قرارداد چهارصد پنجاه میلیارد دلاری در دوره ترامپ شاهدی خبر این مدعا است.

به طوری که اعلام کردند عربستان همانند گاو شیرده است و به دنبال دوشیدن آن هستند نتیجه اینکه الگوی ذکر شده نمی‌تواند مدل جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با آمریکا و غرب باشد چرا که هیمنه و جایگاه دینی و تمدنی و تاریخی و فرهنگی ایران اجازه عزّت کشی را به آمریکا نمی دهد

اختلاف بین ایران وامریکا

 اختلاف و تضاد دینی غرب و جمهوری اسلامی ایران ماهوی و محتوایی است نه شکلی، امریکا با  اصل جمهوری اسلامی ایران مخالف است  و به دنبال براندازی و تغییر نظام هست دو تضاد غرب با جمهوری اسلامی ایران یک تضاد راهبردی است نه تاکتیکی ۳ دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران قائم به شخص نیست ۴ تضاد جمهوری اسلامی با آمریکا قائم به موضوع هم نیست مثل هسته‌ای حقوق بشر و تروریسم محور مقاومت.

سیاست جمهوری اسلامی ایران  در هسته ای و برجام

 عدم عجله برای از سرگیری مذاکرات بدون گرفتن تعهد قوی دو قرار نگرفتن در زمین بازی غرب که مذاکره برای مذاکره بدون عمل و تعهد، منطقی بودن سیاست جمهوری اسلامی ایران این  که برجام را به اقتصاد و معیشت گره نزنند. از طرفی بازگشت به برجام و از طرف دیگر تحریم ها ، تضعیف مولفه های قدرت مهار ایران ،   به عقب برگرداندن جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به مذاکرات لغو کامل  همه تحریم های آمریکا علیه ایران ،  بازگشت به میز مذاکرات،  تعلیق همه تحریم های آمریکا علیه ایران ، تضمین بازگشت پول حاصل از فروش نفت ایران به داخل توسط آمریکا،  تعهد برای اینکه دوباره از برجام خارج نخواهد شد. نتیجه مذاکرات این است که طرف مقابل حاضر به دادن امتیازات بالا نیست .بجز بند 2 ، انجام مذاکره نتیجه محور و رفع کننده تحریم ها و تامین کننده منافع ملی کشوراست.

دپایان این نشست بصیرتی اساتید سوالات خود را مطرح و کارشناس سیاسی به همه سوالات پاسخ داد .

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.