زهرا عباسی : فرهنگ ایثاربا حرکت جمعی و متحدانه و محبت و مهربانی نهادینه می شود

استان قزوین قزوین
امور بانوان سازمان بسیج اساتید استان قزوین با همکاری اندیشکده سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار کرد

زهرا عباسی : فرهنگ ایثاربا حرکت جمعی و متحدانه و محبت و مهربانی نهادینه می شود

ما باید هم فرهنگ انقلاب اسلامی را بشناسیم وهم فرهنگ غرب شناخته شود و به موقع این اقدام را داشته باشیم وگرنه تربیت نسل را از داده ایم . ماتربیت غنی در سیره اهل بیت داریم ، فرهنگ توحید محور ناب داریم که با مهارت ورزی می توانیم به موفقیت برسیم .

به گزارش دفتر ارتباطات و رسانه استادی بسیج استان قزوین ،  به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج روز گذشته سخنرانی با موضوع " جالش ها و راهبردهای تربیت نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل فرد محوری در سبک زندگی غربی " با سخنرانی دکتر زهرا عباسی به صورت برخط  در فضای اسکای روم برگزار شد .

کارشناس مباحث خانواده بیان داشت : ا سخن حضرت امام ( ره ) که فرمود انقلاب اسلامی ما انفجار نور بود در ظلمتی که جهان را گرفته بود شعاع های نور در تمام ابعاد وجودی هویداست و ما باید هم فرهنگ انقلاب اسلامی را بشناسیم وهم فرهنگ غرب شناخته شود و به موقع این اقدام را داشته باشیم وگرنه تربیت نسل را از داده ایم . ماتربیت غنی در سیره اهل بیت داریم ، فرهنگ توحید محور ناب داریم که با مهارت ورزی می توانیم به موفقیت برسیم .

وی افزود : حرکت جمعی داشته باشیم ومتحدانه حرکت کنیم همانند حرکت پرستوها که جمعی و متحدانه و برد بالا و قدرت زیاد با شکل هندسی خاص در پرواز دارند . ما اگر بخواهیم نسل امروزمان از معارف حقیقی اسلام جانماند باید حرکت جمعی داشته باشیم .

استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : برای تربیت باید سیستمی عمل شود و شبکه سیستمی داشته باشیم ، مربی سازی ذو مراتب است . تعظیم یعنی عظمت دادن به ارزش ها وبه نسل حاضر ، تکریم و کرامت دادن به نسل جوان و همچنین تبین و فرهنگ سازی کنیم شناخت صحیح به دانشجو ارائه دهیم و تبشیر و تبذیر داشته باشیم .

عباسی گفت : خانواده ها با قول لین و مهربانی و محبت می توانند در دل فرزندانشان فرهنگ شهادت و ایثار را نهادینه کنند . و این رفتار زمانی اثر گذار است که  والدین خوشان در عمل اهل فداکاری و گذشت باشند . همچنین مطالبه گری و فرهنگ سازی و گفتمان سازی را عامل مهم در حرکت جمعی توضیح دادند .   

 خانم عباسی عنوان کرد : از اهداف راهبردی اعتبار ، اقتدار ، اعتدال است که برای رسیدن به ان ها باید کار جهادی کرد و امید داشت . در اوج نا امیدی مسلمانان جهان امام زمان و صاحب عصر ظهور می کند .

درانتها   به سوالات اساتید پاسخ داده شد و نکات مناسبی در خصوص فرزند اوری و  ضرورت جهاد زنان در این مورد مطرح شد .

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.