دومین همایش بین‌المللی مقاومت و جهان آینده

استان قزوین قزوین
دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) برگزار می کند

دومین همایش بین‌المللی مقاومت و جهان آینده

حاکم قاسمی از برگزاری همایش مقاومت و جهان آینده در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با محوریت معرفی ابعاد گفتمانی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و برای دومین سال پیاپی ۱۲ تا ۱۴ دی ‌ماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: این همایش در ۳ محور […

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین و به نقل از سایت دانشگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) ؛   حاکم قاسمی از برگزاری همایش مقاومت و جهان آینده در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با محوریت معرفی ابعاد گفتمانی شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و برای دومین سال پیاپی ۱۲ تا ۱۴ دی ‌ماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این همایش در ۳ محور مبانی فکری و اندیشه‌ای گفتمان مقاومت، وجه عینیت ‌یافته و روی زمینی مبانی این گفتمان یعنی جبهه مقاومت و در نهایت وجه مصداقی مقاومت که شخصیت بارز سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است، برگزار خواهد شد و البته ذیل این ۳ محور ۱۲ عنوان هم به عنوان موضوعات همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

قاسمی با بیان اینکه همایش در روز اول یعنی روهای ۱۲ و ۱۳ دی ‌ماه به صورت مجازی خواهد بود، ادامه داد: در این ۲ روز از حضور سخنرانانی مانند استاد حسن رحیم‌پور ازغدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در حوزه تقابل گفتمانی غرب و اسلام به ویژه با رویکرد جریان مقاومت بهره خواهیم برد.

وی یادآور شد: در روز دوم همایش ۵ پنل تخصصی در ۵ موضوع محوری جبهه مقاومت را برگزار خواهیم کرد که در این روز با حضور اساتید برجسته کشوری جهت علمی بررسی جریان مقاومت را برجسته‌تر خواهیم کرد.

دبیر علمی همایش مقاومت و جهان آینده با بیان اینکه مراسم اختتامیه این همایش در روز ۱۴ دی ‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: در این حوزه برای دعوت مهمانان ملی و کشور نامه‌نگاری‌های اولیه صورت گرفته و به احتمال زیاد شاهد حضور شخصیت‌هایی مانند محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و احمد وحیدی وزیر کشور هستیم و از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند سردار سلامی و سردار قاآنی هم برای حضور دعوت کرده‌ایم.

قاسمی افزود: همچنین در این مراسم شاهد حضور برخی چهره‌های مقاومت و همرزمان حاج قاسم و همچنین برخی چهره‌های مقاومت مانند معاون جنبش حزب‌الله در لبنان، سوریه و عراق به صورت مجازی خواهیم بود. همچنین تعدادی از اعضای مجمع اساتید جهان اسلام هم جزو مهمانان حضوری و مجازی این آیین اختتامیه هستند.

وی ادامه داد: در ضمن در این همایش سفرای برخی کشورهای خارجی محور مقاومت مانند سوریه و لبنان به صورت حضوری شرکت می‌کنند و همچنین از ظرفیت دانشجویان بین‌المللی دانشگاه امام‌خمینی(ره) به عنوان سفیران مقاومت بهره خواهیم برد.

قاسمی یادآور شد: برای پوشش رسانه‌ای با رسانه‌های داخلی و برخی خبرگزاری‌های خارجی ارتباطاتی برقرار شده تا این رویداد حوزه مقاومت را در سطح منطقه و جهان اسلام پوشش خبری دهند.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.