شهدای گرانقدر، برگ زرینی را در تاریخ ایران به جا گذاشته اند

استان قزوین قزوین
سردار صابری در همایش بصیرتی سالروز آزادسازی سوسنگرددر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

شهدای گرانقدر، برگ زرینی را در تاریخ ایران به جا گذاشته اند

با تلاش و همت ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، همایش بصیرتی سالروز آزادسازی سوسنگرد با حضور فرماندهان، ایثارگران، خانواده های شهدا، استادان، کارکنان و دانشجویان امروز چهارشنبه 26 آبان در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

 به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، به نقل از سایت  دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،با تلاش و همت ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، همایش بصیرتی سالروز آزادسازی سوسنگرد با حضور فرماندهان، ایثارگران، خانواده های شهدا، استادان، کارکنان و دانشجویان امروز چهارشنبه 26 آبان در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد. در این مراسم معنوی، سردار سیروس صابری از فرماندهان دوران دفاع مقدس ضمن تشکر از میزبانی این دانشگاه در برگزاری همایش بصیرتی سالروز آزادسازی سوسنگرد در سخنانی گفت: خدا را شاکرم که در این مراسم نورانی حاضر هستم.

وی خطاب به حاضران در این همایش تاکید کرد: مطمئنا شما توسط شهدا به این جلسه معنوی و نورانی دعوت شده اید و این حضور بسیار ارزشمند است.

سردار صابری یادآور شد: شهدا وایثارگران گرانقدر، با جانفشانی و نثار خون شان، برگ زرینی را در تاریخ ایران اسلامی به جا گذاشتند.

وی افزود: اگر به تاریخ 200 سال گذشته ایران بنگریم، متاسفانه شاهان مختلف برای هزینه های عیاشی خود قسمت های زیادی از کشور را به قدرت های آن زمان واگذار کردند.

حضور ولی فقیه در راس امور، از مهم ترین دلایل پیروزی در جنگ تحمیلی بود

فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه این همایش، از مهم ترین دلایل پیروزی در جنگ تحمیلی را، حضور ولی فقیه در راس امور دانست و گفت: ارتش در آغاز انقلاب اسلامی آسیب جدی دیده بود و به اعتراف غرب، 36 کشور دنیا به سرکردگی رژیم بعث به ایران حمله کرد، اما فرزندان غیور کشور با توکل به خداوند، توسل به اهل بیت (ع) و تبعیت از ولایت فقیه به دشمنان اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود.

وی بیان داشت: صدام با دریافت تسلیحات و تجهیزات بسیار پیشرفته، کمک های مالی کشورهای عربی و نیروی انسانی از کشورهای مختلف به ایران یورش برد و فکر می کرد می تواند در مدت کوتاهی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورد، اما جوانان غیور ما با دلاوری و نثار جان و خون خود در برابر تهاجم دشمن ایستادگی کردند.

سردار صابری سپس به عملیات آزاد سازی سوسنگرد در 26 آبان 59 اشاره کرد و گفت: این عملیات از معدود عملیات هایی است که با حمایت و پشتیبانی همه نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی و به فرماندهی مستقیم مقام معظم رهبری که در آن دوران نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع ملی حضور داشتند، به پیروزی رسید.

باید فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود

وی در سپس، دانشگاه آزاد اسلامی را پیشرو و پیشگام در حفظ ارزش ها دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: این دانشگاه با ارائه و گنجاندن دو واحد درسی دفاع مقدس، از پیشگامان تبیین و حفظ ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان است.

سردار صابری در پایان گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان تبیین شود.

گفتنی است، در برگزاری این همایش، دانشگاه های پیام نور، فرهنگیان، سپاه استان، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و سازمان جهاد کشاورزی همکاری داشتند.

شایان ذکر است، با توجه به شرایط کرونایی، این مراسم به صورت هم زمان از طریق فضای مجازی و به صورت زنده و برخط برای استادان، کارکنان، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همه کسانی که امکان حضور نداشتند، پخش شد.

Image removed.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.