مجوز تردد اولین خودروی برقی ایرانی ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با پلاک ملی صادر شد

استان قزوین قزوین
افتخاری دیگر برای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

مجوز تردد اولین خودروی برقی ایرانی ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با پلاک ملی صادر شد

با کسب مجوز تردد اولین خودروی برقی ایرانی ساخته شده توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با پلاک ملی، افتخاری دیگر برای این دانشگاه به دست آمد.

 

به گزارش دفتر رسانه وارتباطات  نهضت استادی بسیج قزوین و  به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دکتر احمد فخاریان، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه از صدور مجوز شماره گذاری اولین خودروی برقی ایرانی بعد از طی مراحل مختلف ساخت و اخذ استانداردها خبر داد.

وی افزود: تمام مراحل طراحی و ساخت آن در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام و به منظور اخذ مجوزهای لازم برای تبدیل به محصول به یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در سرای نوآوری این دانشگاه سپرده شد.

دکتر فخاریان در ادامه اظهار داشت: این خودرو در واقع یک Quadcycle یا موتور سیکلت چهار چرخ بوده و برای تولیدکنندگان در کلاس موتورسیکلت طبقه بندی می شود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های مادی و معنوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از این طرح کلان ملی از سال 94، تاکید کرد: این موتور سیکلت برای اولین بار در ایران تولید شده و به طور کامل از انرژی الکتریکی استفاده می کند.

گفتنی است، اخذ 28 استاندارد موتور سیکلت و 6 استاندارد خودرو از قابلیت های دیگر این خودرو می ­باشد و هم اکنون تعداد 100 دستگاه از این خودرو آماده ارائه به بازار بوده که در صورت جذب سرمایه گذار به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.