خدمات راهنمایی و مشاوره اساتید بسیجی به اقشار و محلات کمتر برخوردار آغاز می شود

استان قزوین قزوین
فراخوان گروه خدمات مشاوره وروان شناسی سازمان بسیج اساتید استان قزوین

خدمات راهنمایی و مشاوره اساتید بسیجی به اقشار و محلات کمتر برخوردار آغاز می شود

لبیک  اساتید خیّر و بسیجی به نیکوکاری در جهت پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی

در محله های حاشیه ای و کمتر برخوردار استان قزوین

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین گروه خدمات مشاوره وروان شناسی سازمان بسیج اساتید استان قزوین اقدام به فراخوان افراد با تجربه و توانمند در رشته روانشناسی و مشاوره  علوم اجتماعی،حقوق  ، معارف اسلامی و سایر رشته های غیر مرتبط ) .جهت خدمات  دهی و راهنمایی و مشاوره  به اقشار و محلات کمتر برخوردار کرده است در متن این فراخوان آمده است . 

(جهت پیشگیری از انواع آسیب های روان شناختی واجتماعی  در پساکرونا در محله های حاشیه ای و کمتر برخوردار استان قزوین)

 

از پیامبر اسلام (ص) پرسیدند:

محبوب ترین فرد در پیش گاه خدا کیست؟ فرمود: «انفع الناس للناس"محبوب ترین فرد کسی است که بیشتر از همه برای مسلمانان مفید باشد.

الاِحْسانُ مَحَبّةٌ: احسان و نیکی محبت است،الاِحْسانُ رَأسُ الْفَضْلِ: احسان اساس فضیلت و خوبی  هاست.

در جامعه اسلامی حوزه تعلیم و تربیت اسلامی ،مسجد از جایگاه بسیار متعالی برخوردار است.در واقع مسجد مرکز ثقل همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.در روایات آمده است که مساجد خانه های پرهیزگاران اند و هر کس مسجد خانه او باشد،خداوند آسایش و راحتی و عبور از صراط را برای او ضمانت خواهد کرد(جامع الاحادیث شیعه ج4ص473) از طرفی این مکان مقدس به عنوان فضایی برای طرح مباحث علمی و حل و فصل بسیاری از مسائل اجتماعی از ارزش بسیاری بالایی برخوردار است.رسول خدا(ص) می فرمایند:هر گونه نشستی در مسجد بیهوده است مگر اینگه برای سه کار باشد:خواندن قرآن،خدا را یاد کردن و یا دانش اندوختن(بحار الانوار،ج77،ص86) در واقع مساجد در جامعه اسلامی باید کانون توجه همه  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محسوب شوند.

از طرف دیگر، جایگاه اساتید در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) علاوه بر شاگرد پروری، حضوردر جامعه و حل مسائل مربوط به جامعه با کاربردی کردن و فراهم  نمودن فضا جهت استفاده از متخصصین دانشگاهی می باشد.ایشان در این رابطه می فرمایند: شما اساتید محترم در دانشگاه باید نقش آفرینی کنید...دو جور نقش آفرینی وجود دارد:یکی شاگرد پروری و عالم پروری است یعنی نقش آفرینی روی دانشجو،یکی نقش آفرینی در بیرون محیط دانشگاه،..نقش دوم،نقش در مسائل کشور است.(31/3/96)

سازمان بسیج اساتید استان قزوین در راستای ماموریت های ذاتی خود با عنایت به فراوانی شیوع انواع مشکلات روان شناختی و آسیب های اجتماعی در جامعه جهت ارتقای بهداشت روانی شهروندان استان با اولویت محله های در معرض آسیب و کمتر برخوردار"گروه جهادی  خدمات روان شناختی  و مشاوره" را ایجاد نموده است.

 این گروه جهادی بااعزام اساتید بسیجی همیار که از مشاوران و روان شناسان بسیجی علاقمند،مجرب ،متخصص ، متعهد و خیّر(رشته های تحصیلی مشاوره ، روان شناختی ، علوم اجتماعی،حقوق  ، معارف اسلامی و سایر رشته های غیر مرتبط ) .

این اساتید در حوزه های ازدواج، تحکیم خانواده،سبک های زندگی و فرزند پروری،پیشگیری از اعتیاد و طلاق ، به صورت" فردی، گروهی وکارگاهی " برای آموزش و مشاوره شهروندان محترم در مساجد محلات ، در راستای کاهش "انواع آسیب های اجتماعی "فعالیت می نمایند.

از مسئولین محترم کانون های بسیج اساتید استان انتظار می رود؛ با اطلاع رسانی دقیق، به منظور به کارگیری اساتید بسیجی در رشته های تحصیلی مذکور،  جهت فعالیت در گروه جهادی، اسامی مشخصات اساتید به شرح جدول ذیل  همراه با اعلام روز و ساعات همکاری  (به مدت حداقل هفته ای 2ساعت و ماهانه 6ساعت) را حداکثر تا تاریخ 15/09/1400 به سازمان بسیج اساتید استان ارسال نمایند.

ضمناپس از پایان فعالیت هر یک از اساتید محترم گزارش عملکرد آنها جهت درج در پرونده بسیجی از سوی سازمان بسیج استان صادر خواهد شد.

 

                                     اسامی مشخصات اساتید دواطلب و خیر گروه جهادی ارایه خدمات روان شناختی و مشاوره

شماره تماس/مجازی

مدت ساعت

تجارب و علاقمند حوزه

مدرک و رشته  تحصیلی

نام و نام خانوادگی

ردیف

 

 

                                                                                         با تشکر

                                                                         سازمان بسیج اساتید استان قزوین

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.