مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا در دانشگاه آزاد قزوین

استان قزوین قزوین
به مناسبت هفته وحدت،برگزار شئد

مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا در دانشگاه آزاد قزوین

مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا به مناسبت هفته وحدت، با حضور دکتر اصغر کشت کار، سرپرست دانشگاه، هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا به مناسبت هفته وحدت، با حضور دکتر اصغر کشت کار، سرپرست دانشگاه، هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد محبی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین، ضمن تبریک آغاز امامت عصر(عج) و اعیاد ماه ربیع الاول و گرامی داشت و یادبود عالم ربانی آیت الله محمدی تاکندی، عضو سابق هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و پدر مرحوم دکتر اسماعیل زینالی، سرپرست معاونت توسعه و منابع این دانشگاه در سخنانی گفت: در آستانه ولادت با سعادت پیغمبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام صادق (ع) هستیم و حضرت امام خمینی (ره ) با دید الهی که داشتند، این ایام را هفته وحدت نامگذاری کردند.

وی افزود: از سنت های الهی این است که خداوند با ارسال انبیای الهی از حضرت آدم (ع) تا خاتم (ص) حجت را بر بشر تمام کرده و تمامی کارهای خداوند از روی علم و حکمت است.

حجت الاسلام محبی ادامه داد: قاعده الهی بر این است که زمین بدون حجت نباشد و در حال حاضر حجت خداوند در زمین حضرت امام زمان (عج) است.

وی یادآور شد: محور اساسی اسلام و ایمان کامل، اهل بیت علیهم السلام می باشند که به عنوان حجت های خداوند در روی زمین محسوب می شوند. و ما به عنوان شیعیان آن امامان باید حول محور وحدت اهل بیت(ع)  انسجام خود را حفظ نماییم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند کسانی که در گفتار با ما موافق اند اما در عمل با ما مخالف هستند و به فرمایشات ما عمل نمی کنند، از شیعیان ما محسوب نمی شوند.

حجت الاسلام محبی در پایان اظهار داشت: هدایت های اهل بیت علیهم السلام از دیر باز راه گشای جویندگان دانش و کمال بوده است و در زمان حاضر نیز ما از هدایت های امام زمان (عج) از طریق علما و مراجع دینی بهره می بریم و در عصر غیبت، مراجع بزرگوار شیعه حجت، معیار و شاخص هستند که در راس آنها مقام معظم رهبری می باشند.

شایان ذکر است، مراسم قرائت زیارت عاشورا، صبح سه شنبه هر هفته در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود و با توجه به شرایط کرونایی، این مراسم به صورت هم زمان از طریق فضای مجازی دانشگاه برای استادان، کارکنان و دانشجویان پخش می شود.

گفتنی است، قرائت زیارت عاشورا و مداحی این مراسم معنوی را حاج روح الله فنائیان از کارکنان حوزه فرهنگی بر عهده داشت. هم چنین مولودی خوانی و مدیحه سرایی در وصف پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر (ع) بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.