قزوین میزبان سی و یکمین مسابقات قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشوراست

استان قزوین قزوین
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین؛

قزوین میزبان سی و یکمین مسابقات قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشوراست

دکتر مشهدی گفت: سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین به نقل از خبرگزاری بسیج قزوین  مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در باره برگزاری سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشوربه میزبانی استان قزوین بیان داشت : 

 این جشنواره، سال گذشته به میزبان استان خراسان رضوی برگزار شد و امسال سی و یکمین سال برگزاری جشنواره به میزبانی استان قزوین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره در همه دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم برگزار می شود گفت: منتخبین جشنواره دانشگاه فرهنگیان به سطح ملی راه یافته و با نفرات برتر سایر دانشگاه های وزارت علوم به رقابت می پردازند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین؛ اظهار کرد: سال گذشته دانشگاه فرهنگیان در این مسابقات جایگاه بسیار خوبی در بین دانشگاه های وزارت علوم داشت و این دانشگاه همواره جزو رتبه های برتر کشور می باشد.

مسابقات در ۱۰ بخش و ۴۳ رشته اجرا خواهد شد‌

دکتر مشهدی با اشاره به میزبانی استان قزوین در سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور عنوان کرد: این میزبانی افتخاری برای استان قزوین است که خود استانی با قدمت و پیشینه عمیق فرهنگی و مذهبی می باشد و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در پی این مسابقات ظرفیت های استان قزوین را نیز معرفی نماییم.

وی ضمن اشاره به بخش ها و عناوین مسابقه افزود: این مسابقات در ۱۰ بخش و ۴۳ رشته اجرا خواهد شد‌. بخش های مسابقه شامل بخش آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، نوآفرینی قرآنی و بخش رشته های گروهی می باشد و زیر مجموعه هر بخش تعدادی رشته است و شرکت کنندگان در مجموع در ۴۳ رشته به رقابت خواهند پرداخت.

Image removed.

۲۰ مهر آغاز رقابت سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور

این مسئول فرهنگی با اشاره به زمان برگزاری مسابقات تصریح کرد: مسابقات از روز ۲۰ مهرماه تا روز ۲۷ مهرماه سالجاری برگزار می شود و در روز ۲۸ مهرماه مراسم اختتامیه با حضور مسوولان کشوری و استانی در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار خواهد شد. ضمن اینکه مراسم اختتامیه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با حضور برخی منتخبین استان های دیگر برگزار خواهد شد.

۳۴ دانشجو معلم قزوینی در تمام رشته های انفرادی مسابقات حضور دارند

مشهدی اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص کرونایی، تغییراتی در شیوه برگزاری مسابقات ایجاد شده که برخی از رشته های گروهی از جمله تئاتر و سرود دو سال متوالی کرونایی به دلیل ضرورت اجرای گروهی برگزار نشد و تنها رشته گروهی که در حال حاضر و امسال برگزار خواهد شد رشته تواشیح و نمایش نامه رادیویی است.

نوآفرینی قرآنی، رشته جدید با محوریت استارت آپ ها و کارآفرینی قرآنی

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین؛ ادامه داد: ضمن اینکه از استان قزوین ۳۴ دانشجو معلم در رشته های مختلف حضور دارند. ویژگی دوم اجرای مسابقات امسال، برگزاری مسابقات در بستر مجازی است و همه بخش های جشنواره به شکل مجازی برگزار خواهد شد و با حضور داورانی از سراسر کشور تلاش کردیم افراد برجسته هر رشته را شناسایی کرده و به عنوان داور مسابقات حضور یابند. بخش زیادی از آثار جشنواره در سایت دانشگاه بارگذاری شده و سپس برای داوران ارسال خواهد شد و بخشی از مسابقات همچون حفظ قرآن به صورت آنلاین برگزار می شود که داوران در دانشگاه حضور دارند و شرکت کنندگان پس از قرائت، مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت.

ارسال ۳۰ اثر استارت آپ قرآنی از سراسر کشور به دبیرخانه مسابقات در قزوین

وی بیان کرد: همه استان های کشور در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند و نکته قابل توجه ایجاد رشته جدید در مسابقات با عنوان نوآفرینی قرآنی شامل استارت آپ ها و کارآفرینی قرآنی است که در استان قزوین برگزار خواهد شد و رشته ای است که شرکت کنندگان با هر طراحی استارت آپی مرتبط با قرآن و کارآفرینی در این حوزه، به رقابت خواهند پرداخت. گفتنی است تا این لحظه این رشته مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته و تا امروز ۳۰ اثر استارت آپ های قرآنی از سراسر کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است.

این مسئول فرهنگی در ادامه عنوان کرد: در رشته های مختلف که تنوع خاصی را در بر می گیرد همچون رشته آوایی، ترتیل، تحقیق، حفظ پنج جز، ده جز، بیست جز، حفظ کل و رشته های ادبی شامل شعر، نمایشنامه نویسی، تذهیب، داستان نویسی، نقد، تلخیص داستان، رشته های هنری شامل عکاسی، نقاشی، معرق، منبت، طراحی پوستر و همچنین رشته های پژوهشی شامل مقاله نویسی، تلخیص، رشته های فناوری شامل طراحی نرم افزارهای قرآنی، اپلیکیشن های قرآنی و کانال های مجازی، در رشته صحیفه سجادیه شامل حفظ و مقاله نویسی و رشته نهج البلاغه، رشته های گروهی شامل تواشیح و نمایشنامه رادیویی، استقبال بسیار خوبی وجود داشته و پیش بینی می شود این دوره از مسابقات با حضور بسیار خوب شرکت کنندگان و پرمحتوا برگزار شود.

دانشگاه فرهنگیان، تربیت کننده معلمان در تراز انقلاب اسلامی

وی افزود: در مجموع دانشگاه فرهنگیان با توجه به رسالت ذاتی که در حفظ و اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی و تربیت معلمان در تراز انقلاب اسلامی دارد، در تلاش است تا بتواند شرایط خوبی را برای حضور قرآن دوستان و قرآن پژوهان فراهم نماید و لذا ضمن تقدیر از همت خوب معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور در انتخاب استان قزوین به عنوان استان میزبان این مسابقات، امیدواریم بتوانیم رسالت خود را در اجرای احسن مسابقات به انجام رسانیم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.