اهداف انقلاب، امام(ره) و شهدا، به دست شما استادان و دانشجویان محقق می‌شود

استان قزوین قزوین
سردار سرتیپ رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین:

اهداف انقلاب، امام(ره) و شهدا، به دست شما استادان و دانشجویان محقق می‌شود

همزمان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا با حضور سردار سرتیپ رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین و دکتر اصغر کشت‌کار، سرپرست دانشگاه، هیات ریییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، در جوار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

 

به گزارش دفتر  ارتباطات و نهضت استادی بسیج قزوین و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، همزمان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا با حضور سردار سرتیپ رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین و دکتر اصغر کشت‌کار، سرپرست دانشگاه، هیات رییسه، استادان، کارکنان و دانشجویان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، در جوار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.در این مراسم سردار سرتیپ رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش، شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) در سخنانی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: از اینکه توفیقی شد تا در این ایام در جمع اهل علم حضور داشته باشم، بسیار خوشحال و خرسندم.

وی در ادامه با اشاره به خاطراتی از سلحشوری و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، ملت ایران و جوانانش با تقدیم خون و جانشان از اسلام، اعتقادات و کشور محافظت کردند و این ایام، بهترین زمان برای یادآوری آن رشادت‌ها است.

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: باید در این ایام ضمن بیان دست آوردها، فلسفه و دلایل آغاز جنگ تحمیلی و بسیاری سوالات دیگر که ممکن است برای نسل‌های آینده ایجاد گردد، تبیین و پاسخ داده شود.

 

وی افزود: به دلیل همین صبر و استقامت مردم و جانفشانی‌های جوانان در دوران دفاع مقدس، امام (ره) در وصیت نامه سیاسی، الهی خود، ملت ایران را بهتر از مردم دوران صدر اسلام نامیدند.

 

سردار رفیعی آتانی بیان داشت: در این جنگ نابرابر، دعوای ما بر سر حفظ رودخانه اروند و مواضع جغرافیایی نبود، بلکه حفظ ارزش‌ها، اعتقادات و به نوعی جنگ عقیدتی بود.

 

وی تصریح کرد: ما در جنگ تحمیلی 8 ساله در برابر ارتش رژیم صدام که از حمایت آمریکا و 40 کشور و با تجهیزات پیشرفته و کمک‌های مالی کشورهای مرتجع عربی برخوردار بود، مقاومت کردیم.

 

فرمانده سپاه استان قزوین یادآور شد: در اوایل جنگ تحمیلی با خیانت‌های بنی صدر و نبود ارتش منظم، متاسفانه چندین عملیات ما با شکست مواجه شد و بسیاری از شهرهای کشور به تصرف دشمن بعثی درآمد. اما با رهبری امام (ره)، تیزهوشی فرماندهان جوانی هم چون شهیدان باقری‌ها و کاظمی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام، شهرهای کشور یکی پس از دیگر از اشغال دشمن خارج شد.

 

وی در ادامه به اهمیت و نقش جوانان به خصوص جامعه علمی کشور در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همان طور که در ایام جمگ تحمیلی، جوانان و دانشجویان در هدایت مسیر پیروزی بر دشمن نقش ویژه‌ای داشتند، امروز نیز اهداف انقلاب، امام(ره) و شهدا، به دست شما استادان و دانشجویان محقق می‌شود.

 

سردار رفیعی آتانی خطاب به استادان و دانشجویان خاطرنشان کرد: امروز شما به عنوان فرماندهان علمی در کشور مطرح بوده و ما به عنوان یک سرباز در خدمت شما هستیم.

 

فرمانده سپاه استان قزوین افزود: باید عقب‌ماندگی‌های کشور با گسترش علم و دانش بر طرف شود و خوشبختانه میدان علمی برای حضور شما دانشجویان فراهم شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی گفت: دشمن برای نابودی این نظام نقشه‌های فراوانی داشته و دارد و جامعه دانشگاهی باید با مسلح شدن به سلاح علم و دانش پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا و ایادی استکبار بدهد.

 

سردار رفیعی آتانی در پایان با آرزوی موفقیت برای دولت جدید در خدمتگزاری به مردم تاکید کرد: با وحدت، انسجام و پایداری بر اعتقادات می‌توان شرایط مردم را بهتر کرد چرا که شان مردم نجیب ما بیشتر و بالاتر از شرایط فعلی است و باید شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

 

شایان ذکر است، مراسم قرائت زیارت عاشورا، صبح سه‌شنبه هر هفته در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی، این مراسم به صورت هم‌زمان از طریق فضای مجازی دانشگاه برای استادان، کارکنان و دانشجویان پخش خواهد شد.

 

گفتنی است، قرائت زیارت عاشورا توسط حاج روح الله فنائیان از همکاران فرهنگی و مداحی و نوحه خوانی توسط حاج داود اسمعیل پور، مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.