در حفظ حجاب راهی جز احترام به کرامت انسانی نیست

استان قزوین قزوین
رئیس شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب استان قزوین

در حفظ حجاب راهی جز احترام به کرامت انسانی نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت : امروزه فرصت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در استان ما به وجود آمده است که تا چندی پیش وجود نداشت.

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین به مناسبت هفته حجاب و عفاف آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب استان قزوین، تدوین مسائل و موضوعات حوزه حجاب و عفاف باتوجه به اولویت‌ها را ضروری خواند و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه عفاف و حجاب اقداماتی انجام دهیم می‌باید منشور و چشم‌اندازی داشته باشیم و ببینیم چه مسائلی دارای اهمیت بیشتری است.

وی گام بعدی را شناسایی شیوه‌ها و راهکارهای اجرایی عنوان کرد و افزود: می‌باید شناسایی راهکارهای اثرگذار و میدانی برای تحقق ایده‌ها در دستور کار بعدی ما قرار بگیرد که باعث می‌شود آرمان مورد نظر به صورت عملی تجلی پیدا کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروزه فرصت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در استان ما به وجود آمده است که تا چندی پیش وجود نداشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که حجاب فقط پوشش و نماد مذهبی نیست چراکه فرانسه مدعی آزادی و دموکراسی یک فرد با حجاب را تحمل نمی‌کند و حتی به قانون کشورشان پایبند نیستند و بی‌حجابی را به شهروندانشان تحمیل می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود : با طرح این سوال که چرا مستکبران، حجاب را مورد هدف و تخریب قرار داده‌اند، تاکید کرد: برای اینکه حجاب پرچم انقلاب و دین و به فرموده امام خمینی(ره) پرچم اسلام محمدی(ص) است و چون حجاب این جهت را دارد با او سر ستیز دارند.

وی یکی از مهمترین ماموریت‌های رضاخان را مبارزه با حجاب دانست و تاکید کرد: بر اساس آیه قرآن کریم در دوران منحوس رضاخانی، اراده شیطانی می‌خواست اراده ایمانی که با چادر دیده می‌شد را از میان بردارد ولی طبق اعتراف شهربانی آن زمان نتوانستند این کار را بکنند. واقعه مسجد گوهرشاد یکی ازجلوه‌های مبارزه با حجاب بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در قبال مسئله بدحجابی در جامعه ایجاد ارتباط و رابطه عاطفی است؛ طوریکه طرف مقابل متوجه شود که ما دلسوز، حامی و پناهگاه او هستیم و این نگاه با نگاهی که باید شعار بدهیم و یا تظاهرات کنیم بسیار متفاوت است و ما راهی جز احترام به کرامت انسانی افراد نداریم.

امام جمعه قزوین افزود: می باید در نظر داشت که فرهنگ عفاف و حجاب پشتوانه معنوی و علمی دارد اما بدحجابی هیچگونه پشتوانه‌ای ندارد، مثلا در مقاله‌ای حجاب را مخالف تمدن و طبیعت دانسته‌اند!

رئیس شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب استان قزوین تاکید کرد: خواهران محجبه می‌باید در مساجد و مجتمع‌های فرهنگی پناهگاه دختران و خواهرانی باشند که به این معانی توجهی ندارند نه اینکه مقابل آنها بایستند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: معقتد هستیم بسیاری از افرادی‌که در جامعه بدحجاب گفته می‌شوند، اهل عفاف هستند یعنی آدم‌های بی‌عفتی نیستند؛ اما حجابشان درست نیست چنانکه ممکن است کسی حجاب داشته باشد اما در عفاف نمره پائینی بگیرد.

وی گفت: عفاف سرمایه درونی و روحی حجاب به حساب می‌آید و حجاب نماد بیرونی روحیه کریمانه است و می‌باید تلاش کنیم هویت استانی عفاف و حجاب را با انجام کارهای فاخر در کشور برجسته و در مسابقه «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ» جایگاه ویژه‌ای پیدا کنیم که نیازمند کوشش و استفاده حداکثری از تجارب فعالان این عرصه است.

در ابتدای این دیدار سرکار خانم همایون‌لو مسئول بنیاد حجاب و عفاف استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته ارائه کرد.

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.