مهم ترین کار تمدنی انقلاب اسلامی ایران احیای تقابل اسلام ناب محمدی با استکبار است

استان قزوین قزوین
وبینار دولت تراز در بیانیه گام دوم انقلاب با تمرکز بر انتخابات 1400

مهم ترین کار تمدنی انقلاب اسلامی ایران احیای تقابل اسلام ناب محمدی با استکبار است

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، ابتدا به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی پرداخته است بر پایه آیات قرآن، محور همه دستاوردهای فراملی، الگوسازی است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، حجت الاسلام منصوری در نشست تخصصی انتخابات 1400  با موضوع « دوره آموزشی دولت تراز در بیانیه گام دوم انقلاب » که به همت سازمان بسیج اساتید استان قزوین  بصورت وبینار  برگزار شد، گفت :

بیانیه گام دوم انقلاب رسیدن به یک دیدگاه و موضوع مشترک است که در این عمل صالح یعنی تعهد متناسب با آن ایمان ، انجام آن تعهد، بر دوش گرفتن آن تعهد، عمل صالح است. و به تعبیر واضح‌تر عمل صالح یعنی تعهد متناسب با ایمان.و مطابقت دارد با نظام احسن آفرینش

وی افزود : مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، ابتدا به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی پرداخته است بر پایه آیات قرآن، محور همه دستاوردهای فراملی، الگوسازی است. الگوسازی انقلاب اسلامی را می توان در محورهایی نظیر باورپذیر نمودن امکان تقابل اسلام و استکبار، عینی سازی تحقق وعده الهی در نصرت یاوران دین، فرابری مفاهیم و مؤلفه های تمدنی از مادی نگری به فرامادی، تربیت انسان های مکتب ساز کیفیت سنجی نمود.

این  استاد حوزه  در ادامه بیان داشت : مهم ترین کار تمدنی که انقلاب اسلامی ایران انجام داد احیای تقابل اسلام ناب محمدی با استکبار بود. شکستن هیبت پوشالی استکبار جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران باعث بیداری سایر کشورهای اسلامی گردید. گام اول انقلاب تحقق وعده نصرت الهی را برای همگان عینی ساخت. از ویژگی های تمدنی انقلاب اسلامی تعالی بخشی به مفاهیم و مؤلفه های تمدن ساز است که  بر پایه باورداشت و عملکردی قرآنی میسر شد. یکی از ابعاد الگوسازی انقلاب اسلامی تربیت انسان هایی رشد یافته، متخصص و مهذّب است که به عنوان اسوه هایی برای جهان اسلام شناخته شده اند. انقلاب اسلامی ایران با مقاومت خود در مقابل ظلم و ستمگری سران کفر، به جهان اسلام جرأت بخشید تا برای اجرای خواسته‌های دینی و مذهبی خویش و آزادی خواهی و عدالت مقابل قوانین دولت‌های خود سر تعظیم فرود نیاورند.

 عضو مجمع عمومی و قرارگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی متذکر شد: در بیانیه گام دوم انقلاب، باید‌ها و نباید‌های انقلاب اسلامی به خوبی تشریح و تبیین شده، به‌طوری که امام راحل درباره فلسفه انقلاب اسلامی در سال 1342 دولت اسلامی، بیداری اسلامی و بیداری جهانی را سه مرحله مهم و اساسی انقلاب اسلامی ذکر کرده‌اند که اجرای موفق‌تر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مستلزم توجه ویژه به این سه مرحله اساسی است.

همچنین  وی خاطرنشان کرد: این بیانیه سه لایه مهم و اساسی دارد که شامل لایه بنیادی، راهبردی و نحوه بررسی آن است که در مقابل، سه گام جریان‌شناسی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری اصلی‌ترین خواسته ولی امر مسلمین در این باره است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نگاه جریانی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تذکر و حرکتی بصیرت‌افزا بوده و نگاه گفتمانی به آن، حرکت بصیرت‌خواهی است . بیانیه گام دوم، انقلاب ما را به آرمان بزرگ خود که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف است، نزدیک خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.