هدف انتخابات علاج درد های مزمن کشور است

استان قزوین قزوین
در نشست تخصصی انتخابات 1400 با موضوع « دولت کار آمد ،چیستی،چرایی و چگونگی تحقق آن مطرح شد :

هدف انتخابات علاج درد های مزمن کشور است

علاج مشکلات کشور،دولت جوان حزب اللهی و جوان مومن است که می تواند کشور را از راه های دشوار عبور بدهد و راهبرد رسیدن به آن (انتخابات پرشور و انتخاب اصلح) است .

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ؛ حسین عبداللهی فر در نشست تخصصی انتخابات 1400  با موضوع « دولت کار آمد ،چیستی،چرایی و چگونگی تحقق آن» که به همت سازمان بسیج اساتید استان قزوین  بصورت وبینار  برگزار شد، گفت : یکی از اهداف اصلی انتخابات آینده تشکیل  و شکل گیری دولت کارآمد می باشد که تنها راه رسیدن به آن حضور مردم پای صندوق های رای و انتخاب رئیس جمهورمطلوب می باشد. دولت کارآمد دولتی است که بتواند به نیاز های جامعه پاسخ مثبت بدهد.کارآمدی بدون هماهنگی سه ضلع ایده و ایدئولوژی ،ساختارو کارگزار محقق نمی شود .علل ناکارآمدی نظام به ضلع کارگزار یعنی کارآمدی باز می گردد.

 با مروری بر کارنامه چهار دولت توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی، عدالت و مهرورزی و اعتدال حاکی برخی اشکالات و نارسایی های مشترک می باشد که به آنها می پردازیم:

1-سیاست ورویکرد تک بعدی در دولت های چهارگانه

2-برخورد گزینشی با فرامین و رهنمود های ولایت

3-گرایش به غرب

4-فقدان روحیه انقلابی

5-رویکردهای افراطی و انحصاری

6-عدم رعایت خطوط قرمز

7-تکیه بیش از حد به اقشار خاکستری

8-عبور دادن اختلافات از سطح سلیقه به راهبرد میانی

 این کارشناس  علوم سیاسی افزود ؛ در موضوع چگونگی تحقق دولت کارآمد سه ضلع مهم رهبری ،نخبگان و مردم نقش مهم و تاثیرگذاری دارند البته مشروط بر اینکه خواص و نخبگان انقلابی اولا فهم دقیق و بین الاذهانی از ضرورت شکل گیری دولت کارآمد داشته باشند و ثانیا در راستای وظیفه شرعی و ملی خویش فرصت هارا غنیمت بشمارند برای رسیدن به دولت کارآمد لازم است فرمایشات معظم له درباره انتخابات 1400 مورد واکاوی قرار گیرد  و درک دقیق از مقصود ایشان در طرح دولت جوان و حزب اللهی صورت پذیرد .   

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور  بیان کرد : علاج مشکلات کشور،دولت جوان حزب اللهی و جوان مومن است که می تواند کشور را از راه های دشوار عبور بدهد و راهبرد رسیدن به آن (انتخابات پرشور و انتخاب اصلح) است .

جستجوی  حل مشکلات کشور در مباحث مدیریتی در راس قوه مجریه

عبداللهی فر گفت : در این میان از مدیریت های تازه نفس و با انگیزه های گوناگون قوی ان شالله وارد مدیریت اجرایی کشور خواهند شد . جهش تولید دارای ماهیتی اقتصادی است و هرگونه پرش از مشکلات اقتصادی انباشته شده و گشایش در امر معیشت مردم مشروط به تحولاتی در رونق تولید کالای داخلی و چرخه اقتصادی است.

بیان اهمیت انتخابات در قالب مفاهیمی نو

  استاد دانشگاه اضافه کرد ؛ این پیام مدیریتی در راستای کارآمد سازی دولت از مفاهیمی مانند:"نوسازی در دستگاه اجرایی کشور""یک نفش تازه ای به دستگاه اجرایی ،"ورود یک مجموعه تازه نفس"، "یک فرصت" ، "یک ظرفیت" ، و....کاملا قابل درک است و نشان می دهد در مسیر نیل به یک دولت کارآمد تلاش می کند

-تبیین شاخصه های رییس جمهور

 وی افزود : شاخصه هایی چون کفایت مدیریتی ،ایمان ، ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی ، معتقد به توانمندی های داخلی ، معتقد به جوانها، مردمی باشد، مایوس و ناامید نباشد .

 وی  در ادامه به بیان برخی از مسائل کشور و نهی خاص بعضی نامزد ها و اختیارات رئیس جمهور و چالش های موجود جهت رسیدن به دولت کارآمد پرداخت و گفت :

از مهمترین چالش ها بحث  ول و رها بودن فضای مجازی است که نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند. و بحث دوقطبی شدن انتخابات که باعث می شود مردم بین بد و بدتر قرار گرفته که باعث می شود دشمن به راحتی تاثیر خود را بذارد و از رای آوردن فردی انقلابی و کارآمد جلوگیر ی کند

و درپایان به الزامات دستیابی به دولت کارآمد پرداخت و سوالات اساتید حاضر در جلسه پاسخ داد .

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.