عفت در تمام شئون زندگی ضروری است

استان قزوین قزوین
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

عفت در تمام شئون زندگی ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مسئولان بنیاد عفاف و حجاب استان گفت: جایگاه عفاف و حجاب را در نقشه دین مشخص کنیم.

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: اگر قرار است در خصوص عفاف و حجاب منطقی و معرفتی صحبت کنیم، اول باید یک مبنا را به خوبی درک کنیم و آن این است که بین انسان و اسلام چه رابطه‌ای وجود دارد؟!

وی ادامه داد: بین انسان و دین رابطه‌ای ضروری می‌بینیم نه رابطه‌ای تشریفاتی؛ همان رابطه‌ای که بین آب و گیاهان وجود دارد و اگر آب نباشد حیاتی برای گیاهان وجود ندارد و همین رابطه بین انسان با قرآن و دین وجود دارد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر انسان فارغ از قرآن و دین باشد، انسانیت و کرامتش که موهبت خدای متعال است را درک نکرده و به آن جایگاه والای انسانی نمیرسد. اگر دین را از انسان بگیریم انسانی باقی نمی‌ماند و چنین انسانی به کمال نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی موضوعی را می خواهیم بررسی کنیم، باید جایگاه آن را در نقشه دین ببینیم و عفاف و حجاب نیز همین گونه است و باید جایگاه عفاف و حجاب را در نظام و نقشه دین ببینیم و بر اساس جایگاهی که در دین دارد عمل کنیم.

وی افزود: دین از عقیده آغاز می‌شود، وقتی خدا را شناختیم در می‌یابیم که پیامبران و کتاب خدا برای هدایت انسان فرستاده شده است و جزو اعتقادات ماست. پس از آنکه خداوند ارکان عقیده را مشخص و انسان آن را در وجود خود مستحکم کرد، نوبت به عبادت می‌رسد؛ انسان عبادت می‌کند تا به جایگاه تقوا برسد تا نورانیت تقوا در عمق جانش جان بگیرد و شجره طیبه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه  با بیان اینکه خروجی تقوا، کرامت است، اضافه کرد: کرامت بالاترین جایگاه و اصل قصه برای انسان است و قرآن و دین قرار است انسان را به جایگاه کرامت برساند. یکی از چیزهایی که به کرامت انسانی آسیب می‌رساند، این است که عفاف نباشد و این مهم صرفاً به زنان محدود نمی‌شود و مردان نیز می‌باید عفیف باشند.

رئیس بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین ادامه داد: ما صرفاً در بحث عفاف، بر روی پوشش متمرکز نمی‌شویم و عفاف در تمام عرصه‌ها می‌باید مورد توجه قرار گیرد، همان طور که تأکید می‌شود در گفتار باید عفت داشت.

وی اظهار کرد: خدا عبادت را برای رسیدن به تقوا و تقوا را برای رسیدن به کرامت در نظر گرفته است و به یک معنا می‌توانیم بگوییم که هدف خلقت، رسیدن به جایگاه کرامت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مهم این است که نگاهمان را با دین هماهنگ کنیم یعنی یک بار قرآن را مطالعه کنیم و ببینیم حجابی که تا صحبت از آن می‌شود سخنرانی‌ها به سمت و سوی موی زنان منتهی می‌شود، آیا صحیح است یا نگاه الهی چیز دیگری است.

امام جمعه قزوین افزود: باید ببینیم خداوند تا چه میزان درباره حجاب و چه میزان درباره عدل، ظلم و صداقت گفته است و لازم است همه مباحث دینی را به اندازه‌ای که خداوند به آن پرداخته است، بپردازیم.

وی اضافه کرد: باید ببینیم آیا همان قدر که موضوع حجاب در نگاه قرآن اهمیت دارد، به همان اندازه در جامعه به آن پرداخته می‌شود؟! نباید میزانی که خداوند درباره موضوعات صحبت کرده است، بیشتر و یا کمتر بپردازیم و این میزان لازم است رعایت شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.