انقلاب، نظام مرتجع، وابسته و فاسد  پهلوی را ازبین برد

استان قزوین قزوین
به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصاحبه با استاد بسیجی در باره  آرمان‌های انقلاب

انقلاب، نظام مرتجع، وابسته و فاسد  پهلوی را ازبین برد

پنج گامی که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود نسبت به انقلاب و آینده راه بیان فرمودند، عنوان کرد: اولین گام در تمدن سازی، ایجاد انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین   به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مصاحبه باعضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی در باره  آرمان‌های انقلاب صورت گرفت .در این گفتگو آمده است :
 
مهدی مهدیخانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی(ره) درباره ارزش های انقلاب اسلامی  با اشاره به پنج گامی که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود نسبت به انقلاب و آینده راه بیان فرمودند، عنوان کرد: اولین گام در تمدن سازی، ایجاد انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، افزود: انقلاب، نظام مرتجع، وابسته و فاسد را ازبین برد و زمینه را برای ایجاد یک سلسله مراتب جدید آماده کرد.

مهدیخانی با بیان اینکه گاها در برخی از انقلاب‌ها نقاط ضعف باقی می‌ماند زیرا سلسله‌ها به درستی شکل نمی‌گیرد، عنوان کرد: در برخی از انقلاب‌ها چون به قشر خاصی از جامعه توجه بیشتری می‌شود، قیافه‌ای کاریکاتوری به دست می‌آید اما در انقلاب اسلامی ایران این ویژگی مطلقا وجود نداشته و به شهادت بسیاری از آگاهان در این حوزه، انقلاب اسلامی با تمام مولفه‌ها رخ داد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در برخی از انقلاب‌ها تنها به قشری خاص توجه می‌شود، گفت: برخی از انقلاب‌ها خاستگاه کارگری دارند و مطالبه کارگران در اولویت امور خود قرار می‌دهند در حالی که انقلاب اسلامی از آنجایی که از بطن جامعه به وجود آمده بود مطالبه همه آحاد جامعه را در نظر گرفت.

مهدی‌خانی خاطرنشان کرد: انقلاب‌های دیگر چون یک جنبه را مد نظر قرار داده و به باقی امور توجهی نمی‌کردند شبیه یک انقلاب کاریکاتوری قلمداد می‌شوند حال آنکه در نظام انقلاب ما ویژگی کاریکاتوری وجود نداشته و انقلاب اسلامی با تمام مولفه‌ها و جنبه‌ها رشد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب‌هایی که یک ایدولوژی دارند سال‌ها متمادی روی کار باقی می‌مانند افزود: شاید در سال 57 کسی تصور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران چهل سال ادامه یابد منتها نباید از یاد این نکته غافل شد که انقلاب ما برمبنای ایدلوژی بود و پایه اسلامی داشت.

مهدیخانی با اشاره به اینکه باید ارزش‌های سال 57 را بازخوانی کنیم که آیا با گذشت زمان شعارهای پیش از انقلاب همچنان حفظ شده یا برخی از آنها رنگ باخته است؟، گفت: تاریخ گواه این مدعاست که بسیاری از این ارزش‌ها در گفتمان کنونی نظام رایج است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: محرومیت زدایی از قبل از انقلاب مورد توجه مردم بود این در حالی است که این موضوع همچنان به عنوان گفتمان غالب در جامعه مطرح است و بسیاری از سیاسیون نیز بر این امر تاکید و اصرار دارند.

وی افزود: برخی شعارها همچون فساد ستیزی باید پررنگ‌تر پیگیری شوند اما متاسفانه امروز تا حدی کمرنگ‌ شده و با ایده‌آل‌های مردم در زمان انقلاب تفاوت فاحشی دارد.

مهدیخانی ادامه داد: مردم آن زمان دیدشان از بحث فساد ورود جامعه در تمام ارکان بود در حالی که علی رغم تلاش‌های صورت گرفته امروز کمی کمرنگ‌تر در این حوزه ظاهر شده‌ایم.

وی گفت: برای گذر از مرحله کنونی باید به درستی مختصات جامعه اسلامی شناخته شود و تا کنون جز مدت زمان کوتاهی، خیلی موفق نشدیم دولت اسلامی را در طول تاریخ اسلام داشته باشیم در نتیجه بهتر است دانشگاهیان مختصات جامعه اسلامی به درستی تعریف کنند تا هر یک از افراد بدانند چه نقشی را در این فضا و فرآیند ایفا کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.