جامعه اسلامی باید ساخته شود تا به تمدن اسلامی دست یابیم

استان قزوین قزوین
مراسم افتتاحیه همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی

جامعه اسلامی باید ساخته شود تا به تمدن اسلامی دست یابیم

در افتتاحیه همایش تمدن نوین اسلامی مطرح شد: انقلاب اسلامی با وحدت به پیروزی رسید، دولت اسلامی پا گرفت، و جامعه اسلامی باید ساخته شود تا به تمدن اسلامی دست یابیم و جهان را به آن دعوت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان قزوین، مراسم افتتاحیه همایش آینده نگاری تمدن نوین اسلامی روز چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ به صورت مجازی در پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد. آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: واژه‌های زیبا و جذابی مانند تمدن، وحدت و آزادی نیازمند بومی‌سازی هستند و وقتی صحبت از تمدن می‌کنیم باید به مخاطب و مردم مفهوم و منظور مشخص را برسانیم. وی با بیان اینکه در خصوص  به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین  ؛ وحدت نیز باید منظور خود را به درستی مشخص کنیم، تصریح کرد: معتقدیم انقلاب اسلامی با وحدت به پیروزی رسید، دولت اسلامی پا گرفت و جامعه اسلامی باید ساخته شود تا به تمدن اسلامی دست یابیم و جهان را به آن دعوت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما با وحدت به پیروزی رسیدیم اما تا وحدت را با فرهنگ خودمان سازگار و بومی سازی نکنیم، نمی‌توانیم برای آن احترام قایل شویم و شاهد آثار مطلوب‌تر پس از آن باشیم. در خصوص آزادی نیز اگر یک فرد بخواهد به گونه‌ای آزاد باشد که به منافع همگان تجاوز کند، کار غلط و اشتباهی است و باید برای آزادی نیز تعریف مشخصی وجود داشته باشد. آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب وقتی صحبت از تمدن غرب شد، تعبیر تمدن وحشی را برای آن به کار بردند و وقتی امروز مصادیق آن را مرور می‌کنیم به خوبی این موضوع مشاهده می‌شود.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: در نگاه قرآنی چند نوع تقابل داریم و ما نمی‌توانیم بدون توجه به این تقابل‌ها و تعیین جایگاه نظام در این تقابل‌ها، در راستای تمدن نوین اسلامی گام برداریم. وی با بیان نمونه‌هایی از تقابل‌های مطرح شده در قرآن، اظهار داشت: خداوند متعال تقابل بین نور و ظلمت را مطرح کرده که زیربنا و زیر ساخت تمدن اسلامی است و در قرآن کریم نیز آمده خدا نور آسمان و زمین است و با نورش هر کسی را که بخواهد و شایستگی داشته باشد هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اصل و مبنای دیگر شکل‌گیری تمدن اسلامی، ولایت خداوند بوده که خدا ولی کسانی است که به او ایمان آورده‌اند و خداوند است که انسان‌ها را از ظلمات به نور هدایت و راهبری می‌کند و در مقابل، کافران که طاغوت را اولیاء خود برگزیدند، از نور به سمت تاریکی هدایت شدند. وی ادامه داد: تقابل بعدیی، تقابل بین حق و باطل است و سنت الهی و ریل گذاری و آینده‌ای که خدا ترسیم کرده آنست که حق را سر جای خود مستحکم کند و به پیروزی برساند تا اینکه حق محقق شود و کفر، شرک و نفاق از میان بروند. نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تقابل دیگر، تاکید کرد: ما بین اراده الهی و اراده شیطانی تقابل می‌بینیم و این مساله را قرآن کریم ترسیم کرده و ما را از آن آگاه کرده و از ما می‌خواهد جایگاه خودمان را مشخص کنیم. امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند فرموده “ما اراده کرده‌ایم که مستضعفان جهان آینده‌سازان جهان شوند” اما دشمنان خدا نیز اراده کرده‌اند که نور الهی را خاموش کنند اما وقتی اراده مومنان با اراده خدا یکی شود، اراده‌های الهی به نتیجه می‌رسد و انقلاب اسلامی همین حقیقت بود.

منبع  :دانشگاه بین المللی ام خمینی (ره )

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.