مردم با مشارکت حداکثری اقتدار بیشتری به نظام می بخشند

استان قزوین قزوین

مردم با مشارکت حداکثری اقتدار بیشتری به نظام می بخشند

رای صحیح میتواند یک مجلس سالم را ایجاد کند و از آنجا که ثروت در قوه مجریه است لذا زمینه فساد در آنجا فراهم است، مجلس میتواند نظارت کند و نقش بازدارنده داشته باشد.

 

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قزوین ، به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد بوئین زهرا وبا همکاری  بسیج اساتید مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا نشست تبیینی اساتید هیات علمی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی با سخنرانی محمدحسن قدیری ابیانه در مورخ8/12/1402 در دانشگاه آزاد واحد بوئین زهرا برگزار گردید.

در این نشست که اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد و مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا حضورداشتند  قدیری ابیانه با تبیین شرایط کشور، اهم استدلالات مخالفان شرکت در انتخابات را برشمرد و با اشاره به اختیارات قانونی مجلس از قبیل نظارت، تحقیق و تفحص،سوال از وزرا و ریاست جمهوری و... جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی را دارای اهمیت ویژه ای دانست.

وی  با بیان اینکه دوره تبلیغات نامزدهای انتخابات کوتاه می باشد و نامزدها فرصت کوتاهی دارند تا خودشان را معرفی کنند و از طرفی شورای نگهبان تا لحظه انتخاب نمایندگان نظارت دارد و پس از انتخاب اگر نماینده صلاحیتش را از دست بدهد شورا نظارتی ندارد خواستار اصلاح قوانین در این زمینه ها گردید.

در بخش دیگری از سخنان معیارهای انتخاب صحیح را ذکر کرده واظهار داشت رای صحیح میتواند یک مجلس سالم را ایجاد کند و از آنجا که ثروت در قوه مجریه است لذا زمینه فساد در آنجا فراهم است، مجلس میتواند نظارت کند و نقش بازدارنده داشته باشد. ایشان در پایان با توضیح اینکه بسیاری ازمطالبات بر اساس تصورات اشتباه است به اهمیت بررسی ریشه های فساد اشاره کرده و خواستار قضاوت صحیح بر اساس واقعیتها گردیدند.

در این مراسم شعبان نژاد ریاست دانشگاه آزاد بویین زهرا نیز هدف از برگزاری چنین مراسم هایی را آگاهی بخشی برای انتخاب درست دانستند و اظهار امیدواری کردند با انتخاب درست تصمیمات درست اتخاذ شود و مردم با مشارکت حداکثری اقتدار بیشتری به نظام ببخشند. قربانی ریاست مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا نیز با اشاره به اهمیت انتخابات، جلسات هم اندیشی را مفید ارزیابی کردند و طرح چنین مباحث و جلسات مشابه در دانشگاهها را ضروری دانستند.

در پایان نشست تعدادی از اساتید نقطه نظرات خود را مطرح کرده و سوالات خود را از قدیری ابیانه بیان نمودند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.