فواد ایزدی: تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکایی نیست / پیروزی بایدن جای ذوق‌زدگی ندارد

استان قزوین قزوین
در همایش بین‌المللی مقاومت و جهان آینده؛ کنش‌گری فعال یا منفعل

فواد ایزدی: تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکایی نیست / پیروزی بایدن جای ذوق‌زدگی ندارد

شهادت این سردار بزرگ نه ‌تنها راه او را به پایان نرساند بلکه امریکا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی موجب آغاز رویش‌های جدید و پرورش افراد بیشتری در مکتب این شهید شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان  قزوین فواد ایزدی، کارشناس مسائل غرب آسیا در اختتامیه همایش بین‌المللی مقاومت و جهان آینده؛ کنش‌گری فعال یا منفعل که در سالن همایش‌ پژوهشکده آینده پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه هزینه نظامی امریکا 100 برابر هزینه نظامی ایران است، اظهار داشت: هزینه نظامی امریکا در سال حدود یک هزار میلیارد دلار و هزینه نظامی کشور قدرتمند ایران، سالانه حداکثر تنها 10 میلیارد دلار است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: زمانی که آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند دولت سوریه باید تغییر کند و در همین زمان ایران اسلامی نیز عنوان می‌کند که این دولت باید باقی مانده و یا از طریق رای‌ مردم دولت جدید بر سرکار آید، آنگاه جهانیان در عمل می‌بینند که حرف ایران محقق می‌شود.

ایزدی گفت: آمریکایی‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی را فرمانده‌ای بزرگ و مقتدر می‌دانستند و این شهید بزرگوار را بزرگترین عامل ناکامی خود در رسیدن به اهداف سیاست خارجی قلمداد می‌کردند.

وی با بیان اینکه یک سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد اما نه‌تنها نتوانسته‌اند در امور سیاسی غرب آسیا پیشروی داشته باشند، بلکه با مشکلی بزرگ‌تر نیز مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مستأصل شده‌اند چراکه ساختار نیروی قدس با شهادت این سردار بزرگ به هم نریخت و جبهه مقاومت همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین تصریح کرد: شهادت این سردار بزرگ نه ‌تنها راه او را به پایان نرساند بلکه امریکا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی موجب آغاز رویش‌های جدید و پرورش افراد بیشتری در مکتب این شهید شد.

وی تظاهراتی که روز گذشته در عراق انجام شد را بسیار عظیم و تاثیرگذار خواند و افزود: مجموعه‌ای از رسانه‌های غربی، عربی و عبری مدتی‌ است که با هجمه تبلیغاتی خود در حال دروغ پردازی هستند و می‌گویند مردم عراق با ایران مشکل دارند؛ اما این در حالی است که این تظاهرات گسترده مهر خاموشی را بر دهان یاوه گویان زد.

 این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: اروپایی‌ها کاملا درک کرده‌اند که نزدیکی ارتباط ایران و عراق به نفع غرب نیست به همین سبب تلاش می‌کنند از طریق رسانه و تکنیک‌های اقناع مخاطب ارتباط خوب بین ایران و عراق را نامطلوب جلوه دهند تا بتوانند به منافع خود دست‌یابند.

تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان امریکایی نیست 

ایزدی با اشاره به اینکه بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در امریکا از نظر سیاست کلی تفاوتی وجود ندارد، گفت: دولت دموکرات از شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران ابراز خوشحالی می‌کرد زیرا به گفته رئیس CIA با شهید شدن هر نخبه هسته‌ای، ایران ظرفیت بزرگی را از دست داده و کار دانشمندان دیگر به سبب موضوعات حفاظتی کند می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی‌ها هنوز دم از مذاکره و فرصت می‌زنند افزود: روی کار آمدن دولت بایدن جای ذوق زدگی ندارد چرا که دولت ترامپ و بایدن هر دو یک هدف را دنبال می‌کند و تنها راه رسیدن به هدف آنها‌ اندکی متفاوت است. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: فرصت زمانی معنا می‌یابد که افرادی روی کار بیایند که از سیاست‌های ترامپ تبعیت و پیروی نداشته باشند در حالی که دولت بایدن دقیقا همان سیاست را در پیش گرفته و درصدد قرار دادن گزینه نظامی ایران در کنار موضوعات هسته‌ای روی میز مذاکره است.

ایزدی خاطرنشان کرد: پس از خروج ترامپ از برجام دموکرات‌ها واکنش نشان دادند چراکه این جبهه سیاسی در امریکا در نظر داشتند برجام را گرو نگاه داشته و آن را بازیچه قرار دهند.

وی افزود: دولت جدید امریکا این انتخاب را دارد که مجدد بدون پیش شرط به برجام بازگردد و خساراتی که ایران در این زمینه متحمل شده را پرداخت کند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.