اولین دوره مسابقات ملی «بازی وارسازی و بازی های رایانه ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند

استان قزوین قزوین
به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد؛

اولین دوره مسابقات ملی «بازی وارسازی و بازی های رایانه ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند

با همکاری و تلاش دانشکده مهندسی کامپیوتر و فن آوری اطلاعات و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اولین دوره مسابقات ملی «بازی وارسازی و بازی های رایانه ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند» برگزار و با انتخاب و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

 به گزارش بسیج اساتید استان قزوین ؛اولین دوره مسابقات ملی با عنوان «بازی وارسازی و بازی های رایانه ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند» در دو محور "طراحی بازی با کاراکتر آماده" و "طراحی ایده گیمیفیکیشن برای شهر هوشمند" با تلاش دانشکده مهندسی کامپیوتر و فن آوری اطلاعات و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

این مسابقات با هدف فرهنگ سازی استفاده از خدمات شهر هوشمند، شناسایی استعدادهای دانشجویی، ایجاد انگیزش و جذب ایده های نو در دستور کار دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات این دانشگاه قرار گرفت و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان پس از طی مراحل اخذ مجوز از باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از آذر ماه سال گذشته به مرحله اجرا درآمد. هم چنین در برگزاری این رویداد، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دانشگاه های علم و صنعت ایران، علامه طباطبایی، بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، آزاد اسلامی واحد تهران غرب و بازی سازان مطرح کشور، حمایت ستادی و همکاری علمی با دانشگاه آزاد اسلامی قزوین داشته که این امر به برگزاری مسابقات در سطح بسیار بالایی از نظر فنی منجر شد.

شایان ذکر است؛ در این رویداد علمی، تیم های دانشجویی از دانشگاه های علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید باهنر کرمان، صنعتی اصفهان، دانشگاه غیر انتفاعی علوم و فنون و دانشگاه های آزاد علوم و تحقیقات، قزوین، تهران غرب، خمینی شهر و پردیس مشارکت داشتند.

در پایان از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه مسابقات، 16 اثر به مرحله نهایی راه یافت که پس از بررسی آثار توسط هیات داوران در بخش"طراحی ایده گیمیفیکیشن"، ایده" Chivi "با موضوع رعایت فاصله هوشمند از دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران متشکل از محمدصالح حیاتی، فاطمه رضاپور باباجان و فاطمه رنگرز جدی مقام اول را به دست آورد. ایده "پازل های نهان علیه جستجوگران"با موضوع گردشگری از دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط آرمین اسکندری نسب و سروناز کلانتری نژاد رتبه دوم را کسب کرد و ایده "اپلیکیشن هستا" با موضوع گردشگری و نجوم که توسط تیمی متشکل از دانشجویان دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی، غیرانتفاعی علوم و فنون و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ارائه شده بود به رتبه سوم دست یافت. اعضای این تیم مهری محمدی، فرنگیس تک دهقان، فرشاد یحیایی، رضا مرادی رحیم آباد و میلاد حبیب پور بودند.

در بخش"طراحی بازی با کاراکتر آماده"، هیات داوران هیچ اثری را شایسته رتبه نخست تشخیص ندادند. در این بخش منحصراً رتبه دوم به «بازی مدیریتی و استراتژی آتش نشانی 125» ساخته مهدی زاجکانیها از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تعلق گرفت.

منبع  : دانشگاه ازاد اسلامی قزوین

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.