مهارت آموزی و کارافرینی ، مهمترین رسالت دانشگاه علمی و کاربردی است

استان قزوین قزوین
بازدید نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین

مهارت آموزی و کارافرینی ، مهمترین رسالت دانشگاه علمی و کاربردی است

اصل آموزش مهارت محور ی است باید  موسسه ها دوره های مهارت اموزی رابه دانشگاه جامع بدهند

 

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین  ؛ روز گذشته  دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه  جامع علمی و کاربردی  حضور یافت و با ریاست ، و روسای مراکز، وتعدادی از مدیران ستادی دانشگاه دیدار و گفتگو کرد .

 در این دیدار  ابتدا آقای دکترفتح طاهری ریاست  دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین ضمن تشکراز حضور نماینده مردم قزوین به روند تاسیس و رشد دانشگاه علمی و کاربردی در کشور و استان قزوین اشاره کرد وافزود: در  دانشگاه جامع منابع درسی و مراکز  سطح بندی شده ودر این سطح بندی  70در صد مراکز استان قزوین  در سطح دو قرار گرفتند مضاف بر اینکه  در کل کشور  هیچ یک از مراکز عنوان سطح یک را کسب نکردند .

سپس ریاست  دانشگاه جامع درباره  توانمندیها ومشکلات مراکز وواحدهای دانشگاه تحت مدیریت خود گفت : رشته ها براساس نیاز استان تشکیل می شود و وقتی نیاز برطرف شد ان رشته جای خود را به رشته مورد نیاز دیگر می دهد .وی اعلام داشت از هجده مرکز علمی کاربردی اکنون ده مرکز فعال است مابقی تعطیل شده است .

در ادامه دکتر موسوی  نماینده روسای مراکز علمی و کاربردی در باره مسائل مراکزو رسالت و فلسفه دانشگاه جامع باتوجه به مصوبات شورای انقلاب اسلامی  گفت : مهارت آموزی و کارافرینی از مهمترین رسالت های ما است ولی متاسفانه بوجه مهارت اموزی به ما داده نمی شود صحبت ووسپس  خواسته ها و نیازمندی های مراکز را اعلام کرد.

سپس  نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالب مطرح شده  گفت: سلامت مردم برای نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون بهداشت و خصوصا شخص بنده در اولویت است در شرایط کرونا مراقبت بیشتر از خود و دیگران داشته باشیم .

و ی همچنین افزود : قزوین چهارراه جهانی است و ژئوپلتیک ویژه دارد که قابل قیاس با هیچ کجا نیست و فرهنگ ده هزار ساله قزوین محل تمدن امروز است قزوین شهر دانشگاهی است و علاوه بر ان پانزده شهرک صنعتی دارد که هریک می توانند بازوان مساعداموزش  مهارت اموزی باشد. عدم توازن عرضه و تقاضا داریم وآموزش مهارت محور و اصل است باید  موسسه ها دوره های مهارت اموزی رابه دانشگاه جامع بدهند در مدارس راجع به مهارت اموزی تبلغ و تشویق شود ودر پایان پینهاد شد جلسه مشترک نمایندگان قزوین با استانداری با موضوع علمی و کاربردی باشد  

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.