زکریا شیری شهید مدافع حرم به وطن برگشت

استان قزوین قزوین

زکریا شیری شهید مدافع حرم به وطن برگشت

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین روز گذشته مصادف با رحلت پیامبر مکرم اسلام ( ص )  و شهادت امام حسن مجتبی ( ع ) مراسم تشییع شهید زکریا شیری، شهید مدافع حرم در گلزار شهدای شهر قزوین برگزار شد.

                                          

. شهید مدافع حرم «زکریا شیری» نهم فروردین سال ۱۳۶۵ به‌دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات دبیرستان و گرفتن دیپلم برای استخدام در سپاه قزوین اقدام کرد و با توجه به‌این‌که زمان خدمت سربازی او فرارسیده بود، همزمان به خدمت سربازی رفت و هشت‌ماه در سنندج خدمت کرد. پس از قبولی در سپاه، وارد دانشگاه افسری شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تکاوری، به‌مدت هشت سال در تیپ صاحب‌الامر (عج) خدمت وسپس  به‌عنوان فرمانده دسته و مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت ودر  چهارم آذر سال ۱۳۹۴ در سوریه، بر اثر انفجار تله انفجاری و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد. و تا پنج سال اثری از پیکرش به دست نیامد کرد . کتاب "کاش برگردی" روایتی مادرانه از زندگی شهید ذکریا شیری است .نویسنده در این کتاب می گوید :  شهید شیری را می توان شهید مواسات نام گذاری کرد، چرا که ایشان در طول زندگی خود به کرات مناطق محروم و افراد نیازمند را شناسایی کرده بودند و بسته های ارزاق را تهیه و در بین آنها توزیع می کردندپیکر این شهید پس از پنج سال دوری روز گذشته بر دستان دوستان و همرزمان و امت حزب الله در گلزار شهدای قزوین طی مراسمی  تشیع شد .                                       

 در مراسم  تشیع این شهید که با حضور خیل کثیری از مردم ولایت‌مدار و جمعی از مسئولان به ویژه امام جمعه قزوین جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، بعد از مرثیه‌سرایی و عزاداری در رثای پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) پیکر پاک شهید شیری به اقبالیه، شهر زادگاه این شهید مدافع حرم برای برگزاری مراسم خاک‌سپاری انتقال یافت یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.                                                     

روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین                  

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.